Enrera
Mòdul 4: Gestió de grups
Curs SAGA Secundària
  Pràctica
     
 
 

 

Els grups d' activitat
 
Concepte de grup
Creació de nous grups
Assignació d' alumnes
Assignació de de continguts
Assignació de professors
Gestió de la docència
 
 
Concepte
 
Amunt

Un grup d' activitat (addicional) de centre és una unitat d' organització formada pel
conjunt dels alumnes que en funció del seu currículum poden compartir docència
amb alumnes inscrits en altres grups de tutoria.

Un alumne ha d'estar inscrit a un grup de tutoria i pot o no, estar inscrit a un o diversos grups d' activitat.

Las gestions (avaluació, llistes) es poden fer en relació al grup classe (de tutoria) i també en els grups d' activitat. En aquest sentit els grups es complementen.
Els grups d' activitat faciliten la gestió de les matèries optatives, de modalitat o les de l' aula d' acollida o de qualsevol subgrup d' alumnes.

 
Creació de nous grups
 
Per crear un nou grup classe heu d' activar el menú Gestió | El curs | Grups, seleccionar grups D' activitat i prémer el botó Nou
 
Creació de nous grups d' activitat
 
El programa us demanarà que li assigneu un Codi i un Nom , l' Etapa i podeu assignar un professors responsable
 
Creació del nou grup d' activitat
 
Premeu el boto Desa i accediríeu a la pantalla Resum de la gestió del grup que acabeu de crear
 
Gestió dels grups
 
Amunt
Podeu anotar-hi observacions, i fer les accions d' assignació d' alumnes, continguts i professors, observeu que al seleccionar els diferents apartats la pantalla us permet fer l' assignació dels alumnes, continguts..
 
Assignació dels alumnes
 
Activeu l'apartat Alumnes per fer la gestió l' assignació dels alumnes del grup
 
Assignació dels alumnes
 
Amunt

Observeu que hi ha dos finestres, la de l' esquerra mostra els que ja estan assignats i a la dreta hi ha els disponibles o sense assignar.

Per facilitar la gestió podeu filtrar els alumnes per pla d'estudis i nivell i després passar-los d'una finestra a l' altre es pot fer seleccionant els alumnes un a un o bé de forma general, utilitzant les icones de les fletxes de traspàs que hi ha a la columna de separació entre els finestres.

 
Assignació de continguts
 

Al seleccionar l'apartat de Continguts a la finestra de la dreta hi haurà tots els continguts del pla d'estudis que hi hagi disponibles.

Si s'ha fet ja l' assignació del currículum als alumnes, observareu que a la relació de continguts hi ha una línia que separa els continguts que tenen assignats els alumnes del grup de la resta de continguts

 
Gestió dels continguts
 
Amunt

Podeu gestionar totes les matèries optatives, o les que considereu avaluar en el grup d' activitat

 
Assignació dels professors
 
Al seleccionar l'apartat de Professors a la finestra de la dreta hi haurà tots els professors del centre i haureu d' assignar al grup tots el que hi facin classe a les matèries assignades
 
Gestió dels professors
 
Amunt
Abans de gestionar la docència i després d' haver fet les assignacions d' alumnes, continguts i professors heu de desar les dades.
 
Gestió de la docència
 
Seleccioneu l'apartat Gestió docència per informar al programa dels continguts docents que imparteix cada professor.
 
Gestió de la docència
 

Per informar dels continguts que fa fa cada professor, heu de seleccionar el professor i passar a la finestra dels continguts assignats els que correspongui en cada cas.

Podeu fer les assignacions de les dades de tots els professors i desar totes les dades a l' hora.

 

Atenció! Encara que feu servir els grups d' activitat per l' entrada de qualificacions, heu d' informar als grups classe de totes les matèries i de tots els professors, per a que a les actes es mostrin correctament els espais per la signatura a les actes d' avaluació.

 
Amunt