![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica | ||||||||||||||||
En aquesta pràctica, tractareu les seccions que formen part del grup Centre. |
|||||||
Gestió > Alumnes > Dades dels alumnes, Grup Centre | |||||||
En aquest grup, es recullen un seguit de dades útils per a la gestió. Formen part d'aquest grup les seccions:
|
|||||||
![]() |
Centre | ||||||
|
|||||||
Aquesta secció conté tres parts diferenciades: les dades d'inscripció al centre, les del centre de procedència i les observacions. |
|||||||
Dades d'inscripció al centre | |||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Grup Centre, secció Centre
|
|||||||
Centre de procedència | |||||||
Conté tres camps on es recull el codi, el nom i el municipi del centre de procedència de l'alumne/a, si és el cas. A SAGA no es poden matricular alumnes directament, aquests arriben a SAGA assignats directament des del Mòdul d'Admissió i Vacants (MAV). Per aquest motiu, les dades del centre de procedència, igual que moltes altres, ja estaran introduïdes a la fitxa de l'alumne/a. Si, per qualsevol motiu, aquestes dades no hi fossin, es poden introduir directament als camps pertinents. 99999999: Significa que l'alumne ha estat escolaritzat en altres centres no codificats. 88888888: Significa que l'alumne no estava escolaritzat anteriorment. |
|||||||
![]() |
Addicionals | ||||||
En aquesta secció es recullen les dades a l'entorn de les necessitats educatives específiques i especials de l'alumne/a, les dades d'ingrés al Sistema Educatiu Català i la informació sobre les llengües que l'alumne/a entén, així com observacions lliures de diversos àmbits. | |||||||
![]() |
|||||||
Necessitats educatives específiques
|
|||||||
|
|||||||
Necessitats educatives especials |
|||||||
En cas que l'alumne presenti alguna d'aquestes necessitats, cal introduir la data de la Resolució que així ho dictamina i, si l'alumne presenta una discapacitat intel·lectual, també caldrà especificar si té síndrome de Down: | |||||||
![]() |
|||||||
Data acreditació |
|||||||
Si és el cas, cal especificar també, els recursos i/o suports que l'alumne disposa: | |||||||
![]() |
|||||||
Recursos i suports de l'alumne/a |
|||||||
![]() |
Quan es decideix que a un alumne se li han d'aplicar mesures d'atenció a la diversitat, en primer lloc cal marcar el xec en aquesta secció. | ||||||
![]() |
|||||||
Recursos i suports de l'alumne/a |
|||||||
Ingrés al Sistema Educatiu Català | |||||||
En el cas d'alumnes d'incorporació tardana, cal indicar la data en què l'alumne/a es matricula per primer cop al nostre sistema educatiu. L'aplicació no proposa cap data: es pot deixar en blanc, o, si és necessari es pot emplenar manualment o cercar-la a través de la icona |
|||||||
![]() |
|||||||
Ingrés al Sistema Educatiu Català i Llengües que entén |
|||||||
Dades del currículum | |||||||
Cal indicar, si és necessari, si l'alumne disposa d'una ACI o una modificació curricular, i la data de la Resolució que així ho determina. | |||||||
![]() |
|||||||
Dades del currículum |
|||||||
Observacions | |||||||
|
|||||||
Observacions |
|||||||
![]() |
En el moment de la migració, les dades sobre Necessitats Educatives, no es traspassen a SAGA, ja que el sistema de codificació dels dos programes no tenen res a veure. Una de les primeres tasques que caldrà fer al mes de setembre, serà actualitzar els camps de les NEE, de cara la tramesa de les dades al Departament, i al mateix temps, informarà de les dades al Mòdul d'Admissió i Vacants. |
||||||
![]() |
Camps Lliures | ||||||
![]() |
|||||||
Grup Centre, secció
Camps Lliures
|
|||||||
En aquesta secció es recullen les dades referents als diferents camps lliures que el centre, prèviament, hagi definit. La definició de camps lliures es tracta al mòdul 2. |
|||||||
![]() |
Bancàries | ||||||
![]() |
|||||||
Grup Centre, secció Bancàries
|
|||||||
Aquesta secció de la fitxa està pensada per poder recollir les dades econòmiques de l'alumne/a, que permetin gestionar les despeses que acompanyen l'educació dels alumnes. | |||||||
Introducció de les dades d'un compte, si és el cas:
Comproveu que la secció preveu poder entrar dos comptes bancaris diferents. |
|||||||
![]() |
Serveis | ||||||
Aquesta secció recull la informació sobre els serveis del centre que l'alumne/a utilitza: Menjador, Transport, Acollida i relacionar cada servei amb el compte bancari de pagament, si escau. | |||||||
En els serveis d'acollida es pot indicar també els dies de la setmana que l'alumne l'utilitza. | |||||||
![]() |
|||||||
Grup Centre, secció
Serveis
|
|||||||
Tota la informació d'aquesta secció està reflectida en caselles de verificació. | |||||||
![]() |
Mesures d'atenció a la diversitat | ||||||
En aquesta secció, que només apareix si l'alumne està matriculat a educació primària LOE, s'enregistraran les diferents mesures d'atenció a la diversitat que se li apliquin a l'alumne. | |||||||
Inicialment la secció no presentarà cap mesura d'atenció a la diversitat: | |||||||
![]() |
|||||||
Mesures d'atenció a la diversitat |
|||||||
Des de la secció Mesures d'atenció a la diversitat es clicarà el botó Nova per accedir a la pantalla i enregistrar una mesura: | |||||||
![]() |
|||||||
Dades d'una mesura d'atenció a la diversitat |
|||||||
Tipus de mesura, que pot ser:
|
|||||||
Curs escolar: per determinar el curs escolar en què comença l'aplicació de la mesura | |||||||
Data d'inici d'aplicació: per indicar la data en què s'iniciarà la seva aplicació | |||||||
Data de fi d'aplicació: per indicar la data en què es finalitza la seva aplicació | |||||||
Mesura proposada per:
|
|||||||
Confirmació de l'aplicació: cal marcar si la mesura s'aplica o no | |||||||
Descripció i valoració de la mesura: camp de text lliure. | |||||||
Per acabar cal clicar el botó Desa. | |||||||
![]() |
|||||||
Mesures d'atenció a la diversitat del curs actual |
|||||||
Clicant al botó Mesures no vigents , es mostraran també les mesures d'atenció a la diversitat de l'alumne no vigents, tant perquè ja hagi finalitzat la seva aplicació, com perquè es tracti de propostes pel curs vinent. | |||||||
![]() |
|||||||
Mesures d'atenció a la diversitat vigents i no vigents |
|||||||
Clicant la icona ![]() |
|||||||
![]() |
Dades de trasllat | ||||||
Aquesta secció permet enregistrar la informació de trasllat de l'alumne que s'ha rebut del centre de procedència i la informació que es genera pel centre de destinació. | |||||||
![]() |
|||||||
Dades de trasllat d'un alumne |
|||||||
Per introduir les valoracions referents als Aspectes personals cal clicar el botó ![]() |
|||||||
Aquesta acció crearà una filera de dades en la qual podreu enregistrar les valoracions a partir de desplegables amb els valors indicats anteriorment. | |||||||
De la mateixa manera es pot crear un nou registre per introduir els valors corresponents al Grau d'assoliment de les competències bàsiques. | |||||||
En el registre dels aspectes personals i en el de les competències bàsiques s'ha de fer constar, a més a més, la data de les valoracions i el codi del centre que les ha fet. | |||||||
L'apartat Observacions de trasllat es un camp de text on es poden introduir les observacions necessàries, si és el cas. | |||||||
Per acabar s'ha de clicar el botó Desa i Continua. | |||||||
![]() |
Les seccions Mesures d'atenció a la diversitat i Dades de trasllat, només estan disponibles pels alumnes d'Educació Primària LOE. | ||||||
![]() |
|||||||