Enrera
Mòdul 5: Alumnes
SAGA: Centres nous
  Pràctica
   
 
 

En aquesta pràctica, tractareu les seccions que formen part del grup Centre.

   
Gestió > Alumnes > Dades dels alumnes, Grup Centre
   

En aquest grup, es recullen un seguit de dades útils per a la gestió.

Formen part d'aquest grup les seccions:

  • Centre
  • Addicionals
  • Camps lliures
  • Bancàries
  • Serveis
  • Mesures d'atenció a la diversitat (alumnes de primària LOE)
  • Dades de trasllat (alumnes de primària LOE)
   
Pràctica
Centre
 

 

 

Aquesta secció conté tres parts diferenciades: les dades d'inscripció al centre, les del centre de procedència i les observacions.

 
  Dades d'inscripció al centre
 
 
Data d'alta al centre: S'emplena automàticament amb la data del dia en què es fa la matrícula, però es pot modificar directament escrivint la data correcta, o bé es pot cercar la data a través de la icona .
Número expedient:

És el número de l'expedient acadèmic de l'alumne/a. Aquest camp no és obligatori. No s'ha de confondre amb el número de matrícula que s'assigna a l'alumne/a en el moment de formalitzar-la.

Pot ser útil, per exemple, en el cas de matricular un exalumne/a: el número de matrícula serà el que correspongui (diferent al que tenia en la primera estada al centre), però el número d'expedient es pot mantenir.

Número de llibre d'escolaritat:

Camp per introduir el número del llibre d'escolaritat, si l'alumne en té.

 
 
 
Grup Centre, secció Centre
   
  Centre de procedència
   
 

Conté tres camps on es recull el codi, el nom i el municipi del centre de procedència de l'alumne/a, si és el cas.

A SAGA no es poden matricular alumnes directament, aquests arriben a SAGA assignats directament des del Mòdul d'Admissió i Vacants (MAV).

Per aquest motiu, les dades del centre de procedència, igual que moltes altres, ja estaran introduïdes a la fitxa de l'alumne/a.

Si, per qualsevol motiu, aquestes dades no hi fossin, es poden introduir directament als camps pertinents.

99999999: Significa que l'alumne ha estat escolaritzat en altres centres no codificats.

88888888: Significa que l'alumne no estava escolaritzat anteriorment.

   
Pràctica
Addicionals
   
  En aquesta secció es recullen les dades a l'entorn de les necessitats educatives específiques i especials de l'alumne/a, les dades d'ingrés al Sistema Educatiu Català i la informació sobre les llengües que l'alumne/a entén, així com observacions lliures de diversos àmbits.
   
 
 
Necessitats educatives específiques
   
 

 
Necessitats educatives especials
   
  En cas que l'alumne presenti alguna d'aquestes necessitats, cal introduir la data de la Resolució que així ho dictamina i, si l'alumne presenta una discapacitat intel·lectual, també caldrà especificar si té síndrome de Down:
   
 
 
Data acreditació
   
  Si és el cas, cal especificar també, els recursos i/o suports que l'alumne disposa:
   
 
 
Recursos i suports de l'alumne/a
   
Pràctica
Quan es decideix que a un alumne se li han d'aplicar mesures d'atenció a la diversitat, en primer lloc cal marcar el xec en aquesta secció.
   
   
 
 
Recursos i suports de l'alumne/a
   
  Ingrés al Sistema Educatiu Català
   
 

En el cas d'alumnes d'incorporació tardana, cal indicar la data en què l'alumne/a es matricula per primer cop al nostre sistema educatiu.

L'aplicació no proposa cap data: es pot deixar en blanc, o, si és necessari es pot emplenar manualment o cercar-la a través de la icona .

   
 
 
Ingrés al Sistema Educatiu Català i Llengües que entén
   
  Dades del currículum
   
  Cal indicar, si és necessari, si l'alumne disposa d'una ACI o una modificació curricular, i la data de la Resolució que així ho determina.
   
 
 
Dades del currículum
   
  Observacions
   
 

 
Observacions
   
Pràctica

En el moment de la migració, les dades sobre Necessitats Educatives, no es traspassen a SAGA, ja que el sistema de codificació dels dos programes no tenen res a veure.

Una de les primeres tasques que caldrà fer al mes de setembre, serà actualitzar els camps de les NEE, de cara la tramesa de les dades al Departament, i al mateix temps, informarà de les dades al Mòdul d'Admissió i Vacants.

   
Pràctica
Camps Lliures
   
 
 
Grup Centre, secció Camps Lliures
   
 

En aquesta secció es recullen les dades referents als diferents camps lliures que el centre, prèviament, hagi definit.

La definició de camps lliures es tracta al mòdul 2.

   
Pràctica
Bancàries
   
 
 
Grup Centre, secció Bancàries
   
  Aquesta secció de la fitxa està pensada per poder recollir les dades econòmiques de l'alumne/a, que permetin gestionar les despeses que acompanyen l'educació dels alumnes.
   
 

Introducció de les dades d'un compte, si és el cas:

  • Desplegueu el primer camp del compte CB 1 i seleccioneu el titular del compte.
  • En el segon des plegable, cerqueu el nom d'una entitat bancària. Automàticament, apareixerà el codi de quatre dígits de l'entitat seleccionada al camp següent. També funciona a l'inrevés: si introduïu el codi, apareixerà el nom de l'entitat.
  • Per acabar, només caldrà que entreu els números dels tres camps restants del primer compte bancari:
    • Oficina
    • Dígits de control
    • Número de compte

Comproveu que la secció preveu poder entrar dos comptes bancaris diferents.

   
Pràctica
Serveis
   
  Aquesta secció recull la informació sobre els serveis del centre que l'alumne/a utilitza: Menjador, Transport, Acollida i relacionar cada servei amb el compte bancari de pagament, si escau.
   
  En els serveis d'acollida es pot indicar també els dies de la setmana que l'alumne l'utilitza.
   
 
 
Grup Centre, secció Serveis
   
  Tota la informació d'aquesta secció està reflectida en caselles de verificació.
   
Pràctica
Mesures d'atenció a la diversitat
   
  En aquesta secció, que només apareix si l'alumne està matriculat a educació primària LOE, s'enregistraran les diferents mesures d'atenció a la diversitat que se li apliquin a l'alumne.
   
  Inicialment la secció no presentarà cap mesura d'atenció a la diversitat:
   
 
 
Mesures d'atenció a la diversitat
   
Des de la secció Mesures d'atenció a la diversitat es clicarà el botó Nova per accedir a la pantalla i enregistrar una mesura:
   
 
 
Dades d'una mesura d'atenció a la diversitat
   
 

Tipus de mesura, que pot ser:

  • Mesures de suport
  • Mesures de reforç
  • Pla individualitzat
  • Altres
   
  Curs escolar: per determinar el curs escolar en què comença l'aplicació de la mesura
   
  Data d'inici d'aplicació: per indicar la data en què s'iniciarà la seva aplicació
   
  Data de fi d'aplicació: per indicar la data en què es finalitza la seva aplicació
   
 

Mesura proposada per:

  • Equip docent, si es decideix aplicar la mesura al curs vigent
   
  Confirmació de l'aplicació: cal marcar si la mesura s'aplica o no
   
  Descripció i valoració de la mesura: camp de text lliure.
   
  Per acabar cal clicar el botó Desa.
   
 
 
Mesures d'atenció a la diversitat del curs actual
   
  Clicant al botó Mesures no vigents , es mostraran també les mesures d'atenció a la diversitat de l'alumne no vigents, tant perquè ja hagi finalitzat la seva aplicació, com perquè es tracti de propostes pel curs vinent.
   
 
 
Mesures d'atenció a la diversitat vigents i no vigents
   
  Clicant la icona d'una mesura, s'accedeix a la pantalla de la seva definició, on es pot completar, modificar i fins i tot, esborrar la mesura.
   
Pràctica
Dades de trasllat
   
  Aquesta secció permet enregistrar la informació de trasllat de l'alumne que s'ha rebut del centre de procedència i la informació que es genera pel centre de destinació.
   
 
 
Dades de trasllat d'un alumne
   
  Per introduir les valoracions referents als Aspectes personals cal clicar el botó
   
  Aquesta acció crearà una filera de dades en la qual podreu enregistrar les valoracions a partir de desplegables amb els valors indicats anteriorment.
   
  De la mateixa manera es pot crear un nou registre per introduir els valors corresponents al Grau d'assoliment de les competències bàsiques.
   
  En el registre dels aspectes personals i en el de les competències bàsiques s'ha de fer constar, a més a més, la data de les valoracions i el codi del centre que les ha fet.
   
  L'apartat Observacions de trasllat es un camp de text on es poden introduir les observacions necessàries, si és el cas.
   
  Per acabar s'ha de clicar el botó Desa i Continua.
   
Pràctica
Les seccions Mesures d'atenció a la diversitat i Dades de trasllat, només estan disponibles pels alumnes d'Educació Primària LOE.
   
   
 
Amunt