A l’any 1978 la Generalitat de Catalunya va obrir aquest centre públic als barris de la Bordeta, Hostafrancs i Sants. Per les nostres aules han passat milers d’alumnes. Molts van cursar carreres universitàries i avui són excel·lents professionals. Van ser educats en un règim de llibertat molt semblant al que hi ha a la universitat. En aquest institut han après a ser autònoms, i a treballar per si mateixos sota la tutoria i l’orientació d’uns professors que els van ensenyar a prendre decisions. Educats en l’exigència i l’esforç personal han après a compartir, i a treure el millor de l’ambient harmònic en què han viscut. Han rebut l’ideal ambiciós de créixer, de valorar tothom. Han après a trobar el seu camí.

Javier Marsá Valdovinos, Director

MISSATGE DE BENVINGUDA

“L’educació ha de desenvolupar harmònicament la competència d’actuar com a persona conscient, crítica i responsable, en el món plural i divers que és la societat del segle XXI.”

(Decret 143/2007 DOGC núm.4915)

La Junta Directiva de l’Institut Joan Coromines de Barcelona dóna la benvinguda a tot l’alumnat i les seves famílies.

Ens plau compartir amb vosaltres el nostre projecte educatiu orientat cap a una formació íntegra dels nostres alumnes, basat en dos pilars fonamentals: un aprenentatge acadèmic el més acurat possible i el desenvolupament dels joves com a persones responsables i útils a la societat.

Carles Tarrés, Anna Rodríguez,

Marta Boldú i Javier Marsá