Projecte Pedagògic

L'institut Joan Coromines de Barcelona ofereix un projecte pedagògic que parteix d’una fluida i constant relació amb els centres d’Educació primària del barri. Al llarg de tota l’etapa formativa en la qual els alumnes es troben al nostre centre, professors, tutors i coordinadors vetllen per tal que el canvi de centre suposi una continuïtat de la tasca pedagògica. No obstant això, el nostre institut ofereix un conjunt de recursos educatius que el fan peculiar. El centre participa en el projecte Educat 1x1, la qual cosa significa que tots els alumnes d’ESO treballen les diferents matèries amb ordinadors portàtils i llibres digitals a unes aules especialment condicionades amb mitjans audiovisuals. Totes estan dotades amb projectors i xarxa wifi. També disposem de pissarres digitals interactives a les classes.

Al llarg de tota l’educació secundària, els alumnes treballen en grups força reduïts (menys de 15 alumnes per classe). Això ens permet poder tractar tots els estudiants de manera més acurada i facilitar l’atenció a la diversitat.

Tots els alumnes, tant d’ESO com de Batxillerat, disposen de 25 minuts diaris de lectura a mig matí.

El nostre institut roman obert cada tarda fins a les 19’30h. per tal que els alumnes puguin dur a terme diverses activitats, com fer deures amb l’ajut de companys més grans (Ludodeures) o fer esport (futbol, bàsquet i tennis de taula). La biblioteca és oberta fins a la mateixa hora, i els alumnes disposen d’ordinadors connectats a la xarxa per poder fer deures i treballs escolars.

Gràcies al fet que el nostre institut participa en un Programa PROA, disposem d’una integradora social que ajuda a la tasca tutorial i ens permet tenir un control acurat de les faltes d’assistència, de manera que les famílies reben un missatge al telèfon mòbil si l’alumne no ve al centre.

L’ Institut Joan Coromines compta amb un professorat molt qualificat en diversos àmbits, tenint un nombre important de professors que compaginen les classes al nostre centre amb la docència universitària a la UPC, UPF i UAB.

INS Joan Coromines - Ctra. de la Bordeta, 39-41

08014 Barcelona - Tel. 93.424.19.01