HOME / Conferències de StarBoard
Conferències de StarBoard
Amb la característica Conferències de StarBoard, podeu crear una
pissarra compartida: aquí és on es connecten diverses pissarres
StarBoard a través de la xarxa per poder compartir una sessió de
presentació.
Cada StarBoard té la capacitat de ser amfitriona d'una sessió de
pissarra compartida o de connectar-se a una sessió de pissarra
compartida.
Per obrir la característica Conferències, utilitzeu les opcions del menú Conferència.
Nota: llegiu les seccions Terminologia i Nota important
abans de llegir la resta de seccions. Seguiu els enllaços i llegiu les
seccions següents que són importants si inicieu sessió amb un tipus
d'usuari determinat. A més, tots els usuaris de conferència haurien de
llegir també la informació de la secció Com a usuari de conferència (vàlid per a tots els usuaris).
Terminologia
Nota important
Consideracions tècniques
Com a organitzador
Organitzar una sessió de pissarra compartida
Widget Consola de conferències
Copiar pàgines entre la pissarra i els temes de pissarra compartida
Sincronitzar tots els usuaris
Eliminar un usuari de la conferència
Com a presentador
Copiar pàgines entre la pissarra i els temes de pissarra compartida
Atorgar estat de presentador a un altre usuari
Recuperar l'estat de presentador
Sincronitzar tots els usuaris
Com a usuari de la conferència (audiència)
Copiar pàgines entre la pissarra compartida i els temes de pissarra
Unir-se a una sessió de pissarra compartida com a membre de l'audiència
Widget Consola de conferències
Sol·licitar l'estat de presentador
Sincronitzar les darreres dades de la conferència
Com a usuari de la conferència (vàlid per a tots els usuaris)
Visualitzar l'estat de la connexió
Tema de pissarra compartida
Desconnectar-se d'una sessió de pissarra compartida
Desar una sessió de pissarra compartida per utilitzar-la en un futur
Terminologia
La característica Conferències utilitza aquesta terminologia:
- El tema de pissarra compartida
és el tema en el qual els usuaris comparteixen les dades a través de la
xarxa. Aquest tema es mostra com a "Pissarra compartida" a la llista de
temes i al menú Tema.
La resta de temes són locals i els canvis que s'hi fan no afecten cap altre usuari.
- L'amfitrió de la conferència
és l'ordinador en el qual s'executen el servidor de conferències i el
programa client. Una conferència ha d'estar allotjada en un ordinador
per tal que altres usuaris es puguin connectar a la pissarra compartida.
- Un client de conferència és un ordinador en el qual s'executa el programa client de la conferència.
- L'organitzador és l'usuari de l'ordinador amfitrió. Aquesta persona organitza la sessió i, per tant, té privilegis de "súper usuari".
Per defecte, l'organitzador també és el presentador quan s'inicia una sessió de pissarra compartida. L'organitzador pot assignar un altre usuari com a presentador i li pot atorgar els privilegis necessaris.
L'organitzador està representat mitjançant aquesta icona:
Vegeu Com a organitzador per obtenir detalls sobre la manera d'organitzar una conferència.
- El presentador és l'usuari
que té privilegis per afegir, desplaçar i suprimir pàgines, i per
afegir, modificar i suprimir components al tema de pissarra compartida.
En una sessió de pissarra compartida hi ha sempre només un presentador.
Un presentador pot transferir el privilegi de presentador a un altre usuari durant la sessió.
El presentador està representat mitjançant aquesta icona:
Vegeu Com a presentador
per obtenir informació detallada sobre les tasques del presentador i
informació sobre la manera de participar en la conferència com a
presentador.
- L'audiència són els usuaris que miren la presentació. L'audiència no pot fer cap canvi al tema de pissarra compartida.
Un membre ordinari de l'audiència està representat mitjançant aquesta icona:
Vegeu Com a usuari de la conferència (audiència) per obtenir informació sobre la manera de participar a la conferència com usuari de l'audiència.
-
El grup fa referència a tots els usuaris connectats a la conferència (audiència, organitzador i presentador).
Vegeu Com a usuari de la conferència (vàlid per a tots els usuaris) per obtenir informació vàlida per a tots els usuaris de la conferència.
Nota important
Abans de provar d'organitzar una sessió de conferència, heu de
comprovar que l'ordinador compleixi aquestes especificacions mínimes:
- Processador Core Intel dual
- Processador amb una velocitat de 2 Ghz com a mínim
- 2 Gb de RAM com a mínim
- 2 Gb d'espai lliure al disc com a mínim
Vegeu la secció Consideracions tècniques que trobareu més endavant per obtenir informació tècnica addicional.
Desactiveu tots els estalvis de pantalla i les característiques
d'estalvi d'energia de l'ordinador que voleu utilitzar com a amfitrió.
Cal fer-ho perquè aquestes característiques poden provocar una
desconnexió durant un període d'inactivitat.
Aquesta
característica de conferències no admet animacions, vídeos ni
presentacions PowerPoint i Flash (això també és vàlid per als elements
Flash que es proporcionen a la Galeria). Això vol dir que un
presentador pot visualitzar correctament aquest tipus de fitxers
multimèdia al seu ordinador, però els clients de la conferència no els
veuran bé. Per tant, és recomanable no utilitzar fitxers multimèdia
d'aquests tipus en una presentació d'una conferència.
Consideracions tècniques
Configuració del port i tallafocs
Si voleu utilitzar la característica Conferències de StarBoard en un
ordinador que executa un tallafocs, pot ser que hagueu de canviar la
configuració dels ports permesos al producte de tallafoc.
Si teniu algun dubte, poseu-vos en contacte amb l'administrador del sistema per fer els canvis necessaris.
Nota:
el número de port per defecte a SBS 9.2 és el 18737, que és diferent
del de SBS 8.x o de versions anteriors. Si us cal canviar aquest número
de port, consulteu les instruccions de la secció Com a organitzador.