Pàgina anterior

Retornar

 

 

1. Normativa del TR

   

Resolució de 21 de juny de 1999 que dóna instruccions per a l'organització i el funcionament dels centres docents públics d'ensenyament secundaria de Catalunya per al curs 1999-2000. Article 3.3. Inclosa en el Full de disposicions i actes administratius d'ensenyament núm. 775 de juny de 1999. Pàgina 1422.

“El treball de recerca té caràcter individual. En els casos que el treball a realitzar prevegi alguna part de tipus experimental (treball de camp, laboratori o taller), aquesta investigació podrà realitzar-se en grups reduïts (de 2 a 4 alumnes). En aquests casos caldrà que el tutor asseguri, en fer el seguiment del treball, que cadascun dels membres del grup assoleix els diversos objectius plantejats, i fer una avaluació individual de cada alumne/a. En particular, el dossier del treball i la presentació que se'n faci han de ser individuals.
L'alumnat que hagi cursat COU i tingui alguna matèria aprovada d'aquest curs, en incorporar-se a 2n curs de batxillerat pot sol•licitar per escrit a la direcció del centre l'exempció del treball de recerca.
El Treball de recerca del batxillerat té una assignació curricular de 2 crèdits; a l'hora d'assignar les hores totals de professorat per impartir el batxillerat es considera com una matèria més i se li assigna una ratio de 20 alumnes. En conseqüència, el centre disposa de 70 hores lectives de professorat per cada 20 alumnes, o fracció de 20, que han de realitzar el treball de recerca. Cal tenir en compte que es tracta d'una matèria singular, en el sentit que es pot organitzar de formes diferents en el centre. És a dir, es pot organitzar com una matèria optativa més del centre, amb una ratio mitjana de 18-20 alumnes, a la qual el professorat dedica durant dos trimestres 3 hores lectives setmanals, o bé es poden distribuir els alumnes que fan el Treball de recerca entre el professorat de forma que un professor que tutoritza 6 alumnes té una assignació d'1 hora lectiva setmanal al llarg de dos trimestres, o bé es poden adoptar altres formes organitzatives. A més d'aquesta assignació d'hores lectives, per a l'atenció adequada als alumnes en el treball de recerca cal afegir-hi la disponibilitat horària general del professorat per a preparació de classes, correcció d'exercicis, etc.”.

 

● Departament d’Ensenyament. Disseny Curricular del Batxillerat. El treball de recerca. Organització, avaluació i exemples.
                                                                                          

 

Veure fitxer adjunt

   

Pàgina següent

Retornar