Fotografia institut Logotip institut

ESO: diversitat

El centre disposa d'un departament d'orientació format per 5 persones, entre elles una psicopedagoga i una terapeuta, que, amb la col·laboració de l’Equip d’Atenció Psicopedagògic de l'Ajuntament (EAP) i l’assessora de Llengua Interculturalitat i Cohesió social (LIC), té com a objectiu l’orientació personal, acadèmica i professional de l’alumnat.

Per tal que cada alumne progressi adequadament, es tracta la diversitat en tres àmbits concrets:

1) Àmbit d’atenció general: la reducció de la ràtio del grup classe permet introduir metodologies més participatives, fixar uns objectius individuals per a cada matèria i proposar activitats d’aprenentatge adequades als diferents nivells.

2) Àmbit de matèries optatives: a cada franja horària s’ofereixen crèdits de diferent tipologia (crèdits d’iniciació, d’ampliació, de reforç, de recuperació i interdisciplinars). Els tutors i l’equip docent assessoren l’alumnat en la tria més adient, atenent les seves capacitats i interessos.

3) Àmbit d'atenció específica:

• Alumnes d'ampliació: per als alumnes motivats i amb un alt rendiment escolar, es procura incorporar elements d'interés lligats a les futures possibilitats acadèmiques i professionals.
  • Alumnes de reforç: per a aquells alumnes que per causes diverses presenten mancances significatives en els seus aprenentatges, baix nivell d’autoestima i/o desmotivació per l’activitat escolar, el centre compta amb grups flexibles, els quals tenen els següents objectius:
    • Reduir la ràtio per poder atendre d’una forma més individualitzada a l’alumnat.
    • Procurar que un únic professor imparteixi el màxim de matèries actuant com a referent.
    • Desenvolupar els aprenentatges bàsics i fonamentals de les àrees instrumentals (català, castellà, matemàtiques).
    • Establir relacions personals positives, procurant incrementar el nivell d’autoestima, la motivació dels aprenentatges i les expectatives de futur de l’alumnat.
    • Desenvolupar habilitats per a la inserció escolar, social i laboral.
    • Assolir els aprenentatges necessaris per obtenir el Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
  • Aula d’acollida: espai dissenyat per atendre a l’alumnat nouvingut. L’objectiu és proporcionar una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.
  • Aula Oberta: per a l'alumnat que per causes diverses presenta mancances significatives en l'aprenentatge, baix nivell d’autoestima i desmotivació per l’activitat escolar i, per tant, requereix estratègies metodològiques i organitzatives prou diferenciades de les de l’aula ordinària.
  • Programa de Reforç, Orientació i Ajuda (PROA): recurs amb el qual es fan repassos a alumnes amb dificultats econòmiques o socials, els dimecres i els divendres (subvencionat pel Ministerio de Educación).
  • Tutories individualitzades: en grups de 3 alumnes, com a màxim, un professor/a els ajuda a organitzar-se i estudiar. Es fa durant l'horari lectiu.

Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!