ESO: diversitat
El centre disposa d'un departament
d'orientació format per 5 persones, entre elles una psicopedagoga
i una terapeuta, que, amb la col·laboració de l’Equip
d’Atenció Psicopedagògic de l'Ajuntament (EAP) i
l’assessora de Llengua Interculturalitat i Cohesió social
(LIC), té com a objectiu l’orientació personal,
acadèmica i professional de l’alumnat.
Per tal que cada alumne progressi
adequadament, es tracta la diversitat en tres àmbits concrets:
1) Àmbit
d’atenció general: la reducció de la ràtio
del grup classe permet introduir metodologies més participatives,
fixar uns objectius individuals per a cada matèria i proposar
activitats d’aprenentatge adequades als diferents nivells.
2) Àmbit
de matèries optatives: a cada franja horària s’ofereixen
crèdits de diferent tipologia (crèdits d’iniciació,
d’ampliació, de reforç, de recuperació i
interdisciplinars). Els tutors i l’equip docent assessoren l’alumnat
en la tria més adient, atenent les seves capacitats i interessos.
3) Àmbit
d'atenció específica:
- Alumnes d'ampliació: per
als alumnes motivats i amb un alt rendiment escolar, es procura
incorporar elements d'interés lligats a les futures possibilitats
acadèmiques i professionals.
- Alumnes de reforç: per
a aquells alumnes que per causes diverses presenten mancances
significatives en els seus aprenentatges, baix nivell d’autoestima
i/o desmotivació per l’activitat escolar, el centre
compta amb grups flexibles, els
quals tenen els següents objectius:
- Reduir la ràtio per poder atendre d’una forma més individualitzada a l’alumnat.
- Procurar que un únic professor imparteixi
el màxim de matèries actuant com a referent.
- Desenvolupar els aprenentatges bàsics
i fonamentals de les àrees instrumentals (català,
castellà, matemàtiques).
- Establir relacions personals positives, procurant incrementar el nivell d’autoestima, la motivació dels aprenentatges i les expectatives de futur de l’alumnat.
- Desenvolupar habilitats per a la inserció escolar, social i laboral.
- Assolir els aprenentatges necessaris per obtenir el Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
- Aula d’acollida: espai
dissenyat per atendre a l’alumnat nouvingut. L’objectiu
és proporcionar una atenció emocional i curricular
personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.
- Aula Oberta: per a l'alumnat que
per causes diverses presenta mancances significatives en l'aprenentatge,
baix nivell d’autoestima i desmotivació per l’activitat
escolar i, per tant, requereix estratègies metodològiques
i organitzatives prou diferenciades de les de l’aula ordinària.
- Programa de Reforç, Orientació
i Ajuda (PROA): recurs amb el qual es fan repassos a
alumnes amb dificultats econòmiques o socials, els dimecres
i els divendres (subvencionat pel Ministerio de Educación).
- Tutories individualitzades: en
grups de 3 alumnes, com a màxim, un professor/a els ajuda
a organitzar-se i estudiar. Es fa durant l'horari lectiu.