   
|
L'Institut d'Educació
Secundària "Camí de Mar", és un
centre d'ensenyament públic de Calafell, la titularitat del qual
correspon al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
Acull uns 720 alumnes procedents, principalment, de Calafell i de Segur
de Calafell i en l'ensenyament postobligatori també de Cunit i
d'altres poblacions.
El nostre institut
enten l'educació com un procés integral (no
exclusivament instructiu) que es desenvolupa tenint en compte les dimensions
individuals i socials de l'alumne que cerca el seu desenvolupament i perfeccionament
en àmbits diversos: intel·lectual, físic, moral,
humà,...; considerant el conjunt de capacitats i potencialitats
de l'alumne i els seus diferents ritmes d'aprenentatge; que els formaran
com a persones responsables, tolerants i professionalment preparades.
La responsabilitat de l'organització i gestió del centre
és de l'equip directiu i dels òrgans de coordinació:
caps de departaments didàctics, coordinadors/es de l'ESO, del batxillerat
i del cicle formatiu; coordinadors d'activitats i serveis escolars, d'informàtica
educativa i de prevenció de riscos laborals.
Els professors de cada grup-classe formen l'equip docent que imparteix
la docència en el grup. Coordina els criteris per garantir la correcta
convivència, la resolució de conflictes, la informació
als pares o tutors legals i el seguiment dels aprenentatges sota la supervisió
del professor/a tutor/a.
La tutoria i l'orientació dels alumnes també forma part
de la funció docent, per això, cada alumne tindrà
un professor/a tutor/a que farà tot el seu seguiment i la relació
amb els seus pares.
L'organització de l'ensenyament-aprenentatge de cada àrea
és el crèdit (un crèdit és una unitat de programació
de 35 hores lectives). Tots els alumnes d'ESO han de cursar crèdits
comuns, crèdits variables (d'ampliació, d'iniciació
i de reforç) , el crèdit de síntesi i el crèdit
de tutoria. Els alumnes de batxillerat han de cursar uns crèdits
comuns per a tots i uns crèdits de modalitat d'acord amb l'itinerari
de batxillerat escollit (humanistic i de ciencies socials, cientific i
de ciencies de la salut o tecnologic) també hi ha uns crèdits
optatius i en 2n de batxillerat s'ha de realitzar un treball de recerca.
En quan als ensenyaments de cicle formatius el nostre centre ofereix la
posibilitat de cursar un cicle formatiu de grau mitjà d'Administració.
La durada d'aquest cicle és d'un curs i en ell s'imparteixen els
ensenyaments especifics per a l'obtenció d'aquesta titulació
després de la realització d'unes pràctiques laborals
en diferents empreses de Calafell.
Per atendre la diversitat
del nostre institut i garantir una educació personalitzada
que permeti als adolescents assolir una formació d'acord amb les
seves necessitats i interessos, disposem d'una planificació específica
i d'una sèrie de recursos humans i tècnics com són:
- La mestra de
pedagogía terapeutica i la psicopedagoga que realitzen atencions
individualitzades, als alumnes amb necessitats educatives especials,
perqué tothom pugui assolir els objectius mínims de l'ESO.
- Una unitat d'adaptació
curricular adreçada als alumnes amb problemes d'adaptació
a l'aula ordinària. Aquesta unitat segueix una programació
específica que prioritza el reforç d'hàbits i la
fonamentació de valors, treballant els continguts de manera interdisciplinar,
per tal que l'alumnat progressi en el seu aprenentatge i valori el que
està fent.
- Una Unitat d'Escolarització
Compartida gestionada conjuntament amb l'Ajuntament de Calafell
i adeçada a alumnes menors de 16 anys amb moltes dificultats
d'adaptació al medi escolar, per als quals es programen tallers
i activitats que tenen un caràcter globalitzador i d'aplicació
pràctica que faciliti la seva inserció social i laboral.
- Un Aula d'Acollida
per als alumnes nouvinguts (la majoria de procedència magrebina)
que no coneixen la nostra llengua i l'entorn cultural i social on han
de viure.
- Un Programa
de Garantia Social adreçats als alumnes que han complert
els 16 anys i no han obtingut la titulació de Graduat en ESO.
Aquest es un Plà de Transició al Treball que permet als
alumnes l'inserció laboral i la possibilitat d'obtenir la titulació
adient per retornar al sistema educatiu.
Tots plegats formem
part d'aquesta comunitat educativa que, com defineix el nostre Projecte
Educatiu de Centre, pretén estimular la solidaritat, el respecte
envers els altres i una actitud de diàleg que permeti el desenvolupament
de l'educació i la convivència en un marc de tolerància
i respecte a la llibertat individual i d'expressió lliure d'opinions
sense cap tipus de discriminació.
Darrera
Actualització: 16/04/04. |
|
|