ESTUDIS.

L'Institut d'Educació Secundària "Camí de Mar", és un centre d'ensenyament públic de Calafell, la titularitat del qual correspon al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Acull uns 720 alumnes procedents, principalment, de Calafell i de Segur de Calafell i en l'ensenyament postobligatori també de Cunit i d'altres poblacions.

El nostre institut enten l'educació com un procés integral (no exclusivament instructiu) que es desenvolupa tenint en compte les dimensions individuals i socials de l'alumne que cerca el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits diversos: intel·lectual, físic, moral, humà,...; considerant el conjunt de capacitats i potencialitats de l'alumne i els seus diferents ritmes d'aprenentatge; que els formaran com a persones responsables, tolerants i professionalment preparades.
La responsabilitat de l'organització i gestió del centre és de l'equip directiu i dels òrgans de coordinació: caps de departaments didàctics, coordinadors/es de l'ESO, del batxillerat i del cicle formatiu; coordinadors d'activitats i serveis escolars, d'informàtica educativa i de prevenció de riscos laborals.
Els professors de cada grup-classe formen l'equip docent que imparteix la docència en el grup. Coordina els criteris per garantir la correcta convivència, la resolució de conflictes, la informació als pares o tutors legals i el seguiment dels aprenentatges sota la supervisió del professor/a tutor/a.
La tutoria i l'orientació dels alumnes també forma part de la funció docent, per això, cada alumne tindrà un professor/a tutor/a que farà tot el seu seguiment i la relació amb els seus pares.
L'organització de l'ensenyament-aprenentatge de cada àrea és el crèdit (un crèdit és una unitat de programació de 35 hores lectives). Tots els alumnes d'ESO han de cursar crèdits comuns, crèdits variables (d'ampliació, d'iniciació i de reforç) , el crèdit de síntesi i el crèdit de tutoria. Els alumnes de batxillerat han de cursar uns crèdits comuns per a tots i uns crèdits de modalitat d'acord amb l'itinerari de batxillerat escollit (humanistic i de ciencies socials, cientific i de ciencies de la salut o tecnologic) també hi ha uns crèdits optatius i en 2n de batxillerat s'ha de realitzar un treball de recerca. En quan als ensenyaments de cicle formatius el nostre centre ofereix la posibilitat de cursar un cicle formatiu de grau mitjà d'Administració. La durada d'aquest cicle és d'un curs i en ell s'imparteixen els ensenyaments especifics per a l'obtenció d'aquesta titulació després de la realització d'unes pràctiques laborals en diferents empreses de Calafell.

Per atendre la diversitat del nostre institut i garantir una educació personalitzada que permeti als adolescents assolir una formació d'acord amb les seves necessitats i interessos, disposem d'una planificació específica i d'una sèrie de recursos humans i tècnics com són:

  • La mestra de pedagogía terapeutica i la psicopedagoga que realitzen atencions individualitzades, als alumnes amb necessitats educatives especials, perqué tothom pugui assolir els objectius mínims de l'ESO.
  • Una unitat d'adaptació curricular adreçada als alumnes amb problemes d'adaptació a l'aula ordinària. Aquesta unitat segueix una programació específica que prioritza el reforç d'hàbits i la fonamentació de valors, treballant els continguts de manera interdisciplinar, per tal que l'alumnat progressi en el seu aprenentatge i valori el que està fent.
  • Una Unitat d'Escolarització Compartida gestionada conjuntament amb l'Ajuntament de Calafell i adeçada a alumnes menors de 16 anys amb moltes dificultats d'adaptació al medi escolar, per als quals es programen tallers i activitats que tenen un caràcter globalitzador i d'aplicació pràctica que faciliti la seva inserció social i laboral.
  • Un Aula d'Acollida per als alumnes nouvinguts (la majoria de procedència magrebina) que no coneixen la nostra llengua i l'entorn cultural i social on han de viure.
  • Un Programa de Garantia Social adreçats als alumnes que han complert els 16 anys i no han obtingut la titulació de Graduat en ESO. Aquest es un Plà de Transició al Treball que permet als alumnes l'inserció laboral i la possibilitat d'obtenir la titulació adient per retornar al sistema educatiu.

Tots plegats formem part d'aquesta comunitat educativa que, com defineix el nostre Projecte Educatiu de Centre, pretén estimular la solidaritat, el respecte envers els altres i una actitud de diàleg que permeti el desenvolupament de l'educació i la convivència en un marc de tolerància i respecte a la llibertat individual i d'expressió lliure d'opinions sense cap tipus de discriminació.

Darrera Actualització: 16/04/04.
inici de pàgina.