Educació Física
Nouvinguts

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

PRESENTACIÓ

Considerem necessari descriure l’estat de la realitat i ànim on ens movem quotidianament i que condiciona tots els nostres projectes i objectius com a Departament Didàctic

Així com el domini de l’expressió oral o escrita capacita als alumnes per a
“Saber Dir”,
el coneixement i la pràctica del dibuix, del llenguatge gràfic i plàstic faculta als alumnes per a
“SABER FER”.
Aquests són uns beneficis que s’haurien de respectar i generalitzar a tots els plans d’estudis i a la nostra societat. Uns beneficis imprescindibles i necessaris en una formació íntegra de tota persona i de tot futur ciutadà.

El Fet Artístic és, sens dubte, el fet laboral més complert de la formació dels alumnes, doncs entren en joc la suma d’activitats, coneixements i processos que el constitueixen.
Es participa en l’obra des de la gènesi fins a la materialització final, fins a l’obra final.
L’alumne/a és el motivador, el dissenyador, el creador, el director, el gerent, el crític, el capatàs i l’obrer, es a dir, l’alumne/a viu tot el desenvolupament del procés participant amb tota la responsabilitat que és capaç.

És evident que eduquem tant per a la percepció com per a la expressió, singularment en el nostre cas per a la percepció visual i tàctil.
De qualsevol manera si no som bons receptors en la percepció difícilment podrem ser bons emisors de la expressió.
També és obvi que el poder de les expressions es fragua en el pensament. Igual que hi ha un pensament per les idees abstractes hi ha un pensament per a les formes i el efectes visuals que d’elles es desprenen: les imatges. Aquest exercici mental es denomina Pensament Visual.
Exercici aquest que es practica en percentatges limitats perquè limitada, escasa i, a vegades, nula és la educació que es rep en aquest camp.
Cal reiterar per tant que l’acció dibuixística és el medi més viu, espontani i directe per activar el Pensament Visual.

La incomprensió cap a l’ART o les ARTS es deu, com tota incomprensió, a una limitació; a una limitació de la imaginació de tot tipus.
A la parcelació de les pròpies activitats humanes que, per aquesta causa, els impedeix veure en el seu conjunt i en profunditat les pròpies manifestacions de que són capaces.
L’origen, la base, la motivació i el procés del FET ARTÏSTIC és el resultat de la interioritat més noble i desinteressada del ser humà. D’aquí que l’Art es converteixi en una necessitat afectiva i conscient en les societats més comunitàries.

Educar per a ser homes i dones ens obliga a desenvolupar el poder de discerniment, d’experimentació i d’expressió amb la més gran llibertat; desterrant tota coacció partidista que suposi un desequilibri d’aquest postulat educatiu.
Històricament i per tradició el llenguatge gràfic i artístic, com a llenguatge instrumental, és universal, apàtrida, respectuós i integrador de totes les diversitats existents en l’actualitat a les nostres aules.

ACTIVITATS
amunt

El concurs de Nadal:
El requeriment (briefing), la documentació o informació a recollir, la generació d’idees (esbossos, brainstorming), la selecció de la millor idea (lay-out), la planificació del treball i del material necessari, l’obra final (l’art final), l’autoavaluació.

El conte infantil

Els projectes dels crèdits de síntesi.

La pissarra digital.

El Pla de millora i el programa d’Art-TIC.

El dossier de plàstica.

La fotografia matemàtica.

Primer premi Concurs de Nadal 2007

Primer premi Concurs Nadal 2006