A l'Institut Francesc Ferrer i Guàrdia sempre hem considerat un objectiu prioritari l'atenció i orientació de l'alumnat i per això sempre hem esmerçat els esforços en:

• Coordinar-nos amb les escoles  de  primària, per assegurar un traspàs d'informació que garanteixi la continuïtat del procés educatiu de l'alumnat.
  • Executar el pla d'acció tutorial que recull entre d'altres aspectes, el pla d'acollida, una sessió setmanal amb el grup,  atenció  tutorial individualitzada, entrevistes personals amb les famílies, sortides, ...
  • Atendre la  diversitat de 'alumnat.
  • Coordinar-nos  amb  l'equip  d'assessorament psicopedagògic (EAP) per a l'atenció individualitzada de l'alumnat amb dificultats.
  • Coordinar-nos amb l'àrea d'educació,  serveis socials de l'Ajuntament i d’altres entitats.
  • Fer el seguiment i l'orientació personal i professional de l'alumnat.
  • Coordinar les pràctiques de l'alumnat a les empreses. L’institut és membre fundador de la Fundació Delta.