Dia de la Ciència a les Escoles. Xerrades en primera persona.

INS Bellulla de Canovelles

Dia de la Ciència a les Escoles. Xerrades en primera persona.

19ª Setmana de la Ciència 2014 14 al 23 de novembre de 2014

El passat dimecres 19 de novembre vam rebre la visita del Dr. Tomas Marques i Bonet. Ens va oferir una de les xerrades-col·loqui planificades a tot el territori adreçades a l'alumnat de 4t d'ESO i Batxillerat. Aquestes sessions estan a càrrec d'investigadors i d'investigadores que expliquen la seva tasca, tant des del vessant del treball científic com humà. S'han organitzat en l'àmbit de cada Servei Educatiu de Zona.

El Sr. Tomas Marques es va llicenciar en Biologia a la Universitat de Barcelona. Actualment és l'investigador principal del grup "La genòmica comparativa" de la Universitat Pompeu Fabra. Ha format part de moltes Genoma Consorcis ( entre ells el Neanderthal, goril·la, orangutan i gibbon) i te amplia experiència en els medis de comunicació, entre altres, pel seu treball sobre el genoma del Floquet de Neu.

El Dr. Marques- Tomas ens va deleitar amb una xerrada que duia per títol: Cosins de ximpanzes i parents de Neardentals. Va explicar de manera didàctica, les semblances i diferències que tenim amb els Primats, concretament amb els ximpanzés, va resoldre alguns interrogants com: “que és el que ens defineix als humans?” i “perquè van desaparèixer els Neandertals?”, entre altres.

Aquí teniu algunes imatges de la conferència:

sc1

sc5

sc4

alexia
saga
bv
agendes deures
ev
educat
aee
belluteca