Sortida de 2n de Batxillerat a l ’IMIM (Institut de l’Hospital del Mar d’Investigacions Biomèdiques)

El dia 13 de febrer els alumnes de 2n de Batxillerat científic vam realizar una sortida al PRBB( Parc de recerca biomédica de Barcelona).

visita IMIM

Després de fer una visita general per les Instal·lacions , ens van informar de les darreres investigacions en Biomedecina que es duen a terme al Centre. Seguidament vam realizar una visita a un dels laboratoris de recerca, concretament a la “Unitat de recerca en infància i entorn”.
Aquest grup de recerca format per pediatres del Hospital del Mar, farmacòlegs i bioquímics es dediquen a investigar com  pot afectar l’exposició a diferents agents químics (fàrmacs, drogues d’abús, pesticides, etc.) des de l’etapa prenatal (úter matern) fins a l’etapa postnatal (aire, ambient, escola, etc.). Donat que l’alcohol és la principal substància d’abús consumida arreu del món, els principals interessos del grup estan focalitzats a estudiar els efectes del consum d’alcohol durant l’embaràs sobre el nounat.

El consum matern d’aquesta substància durant l’embaràs provoca una malaltia anomenada: Síndrome Alcohòlica Fetal (SAF). Aquesta malaltia es caracteritza per produir: trets facials atípics, retard de creixement i discapacitat cognitiva. A dia d’avui, es calcula que aproximadament 9 de cada 1000 nounats presenten algun defecte relacionat amb l’exposició prenatal a l’alcohol.