Mystery in the Middle Ages. Justificació del crèdit

Índex

Índex

 
 
JUSTIFICACIÓ DEL CRÈDIT

Mystery in the Middle Ages es presenta com un crèdit variable de segon cicle de l'ESO, dirigit a l'alumnat alumnes de 4t curs.

Pretén desenvolupar les estratègies comunicatives, tant escrites com orals, de l'alumnat a través d'un joc de rol que els endinsa en el fascinant món de l'edat mitjana. Així, seguint una sèrie d'activitats, l'alumnat crearà la seva pròpia història medieval amb els seus personatges, per a finalment representar-la.

El crèdit és, doncs, interdisciplinari ja que l'alumnat adquireix coneixements de l'àrea de socials però en llengua vehicular anglès. D'aquesta manera aconseguim no només que l'alumnat aprengui com era la vida en la fosca edat mitjana, sinó també que adquireixi una millor competència en l'ús de l'anglès, nou vocabulari relacionat amb el món del crim i el càstig - Crime and Punishment- i millori la seva capacitat quant a la narració- descripció de personatges, habitatges, roba, ...- , el diàleg i el monòleg.

La matèria de socials que entra en joc no es limita al coneixement de la vida quotidiana durant la remota edat mitjana, sinó que finalitza el crèdit amb un estudi de la llei penal actual per determinar els càstigs infligits en cas de determinats delictes, així l'alumnat aprèn nou vocabulari. En la nostra experiència, aquest apartat inclou una visita als jutjats de Lleida, durant la qual, a més de mostrar l'edifici als alumnes i aprendre sobre el seu funcionament, assisteixen a diversos judicis, per delictes i per faltes, on el jutge o jutgessa els explica, a grans trets, com es du a terme un judici.

Així doncs, aquest crèdit té una triple pretensió:

  1. Incidir en la capacitat comunicativa de l'alumnat en llengua anglesa i participar i controlar el seu procés d'aprenentatge:

    Pretén, per tant, que l'alumnat transfereixi els coneixements i les estratègies ja adquirides en aquesta llengua estrangera, així com també de les seves pròpies, per tal d'estimular els mecanismes d'autogestió de l'aprenentatge i desenvolupar l'autonomia, l'autoavaluació i la gestió dels errors comesos, desenvolupant una actitud de recerca constant respecte a l'idioma.

  2. Aprofundir en el coneixement de la vida quotidiana durant l'edat mitjana:

    El crèdit no se centra en fets històrics de l'època, ja que aquesta matèria ha estat estudiada en diversos crèdits de l'àrea de socials, sinó en l'aprofundiment en el món real de la vida diària de les persones pertanyents als diferents estaments socials. Com que el crèdit està estructurat en forma de joc de rol, l'alumne ha d'assolir perfectament com vivia el personatge escollit - capellà, noble, pagès, escuder, dama de companyia, cavaller...- per tal de fer-lo actuar tal com ho faria en la realitat.

  3. Introduir-lo en el món del dret, les lleis i la justícia:

    Ensenyar a l'alumnat diversos delictes existents actualment, dels quals senten a parlar en nombroses ocasions en els mitjans de comunicació, i explicar-los com actua la justícia i com els castiga. Això comporta un breu i lleuger estudi del codi penal actual de 1995 i, en el nostre cas, una visita guiada dels jutjats de Lleida, incloent l'assistència a diversos judicis, durant els quals el jutge els comenta l'actuació puntual en el cas que pertoca.