Mystery in the Middle Ages. Programació

Índex

Índex

 
 
PROGRAMACIÓ

1. Objectius del crèdit

  1. Utilitzar l'anglès com a llengua vehicular a l'aula i mitjà de comunicació d'emocions, estats d'ànim i actituds, valorant la necessitat de comunicar-se en altres llengües.

  2. Desenvolupar estratègies comunicatives, creant-ne de pròpies, a partir del coneixement previ per a qualsevol situació de la vida quotidiana que els permeti reaccionar de forma adequada, ampliant així la seva competència comunicativa.

  3. Conèixer les principals estructures i funcions del llenguatge quant a la narració, el diàleg, els monòlegs i la descripció, tant per escrit com oralment, adequant i dirigint els diferents registres per tal de confeccionar un relat coherent a partir d'un guió o vinyetes, tot seguint un ordre cronològic.

  4. Aprofundir en els seus coneixements teòrics sobre l'edat mitjana per tal d'endinsar-se en la vida quotidiana de l'època, fomentant així la interdisciplinarietat.

  5. Extreure informació de diccionaris, enciclopèdies, catàlegs, manuals, mitjans de comunicació, CD-ROM, Internet, així com de qualsevol altre tipus de document oral i escrit.
    Triar la informació de manera crítica, deduint i exposant conclusions després, demostrant alhora un interès i actitud oberta envers allò que el passat ofereix.

  6. Organitzar la informació, les idees i el llenguatge oral i escrit seguint un ordre lògic, analitzant els elements que donen cohesió al discurs.

  7. Comprendre i manejar el vocabulari dels camps semàntics relatius a la descripció de persones i habitatges, així com del crim i càstig.

  8. Apreciar el valor de la precisió i cura, especialment en el llenguatge escrit, donant molta importància a la pulcritud i bona presentació.

  9. Controlar el seu propi procés d'aprenentatge, identificant els errors comesos i analitzant les estratègies més eficaces.

  10. Mostrar respecte per les institucions democràtiques que defensen la llibertat de l'individu, especialment les relacionades amb la justícia, que defensen el dret de tot individu a les llibertats i drets manifestats com a fonamentals en la Constitució Espanyola.

  11. Demostrar capacitat de treballar en grup i de forma organitzada, desenvolupant el sentit de la responsabilitat i de respecte, però també de crítica tant cap als altres, com cap a ell mateix.
    Esforçar-se per superar la timidesa, si és el cas, esdevenint un membre actiu de la classe i del grup, prenent la iniciativa quan sigui necessari.

  12. Aprendre a participar en les manifestacions orals que es produeixin en l'entorn escolar d'acord amb les convencions socials. Concretament:
    • Demanar la paraula
    • Respectar els altres quan en tinguin l'ús
    • Centrar-se en el tema
    • Expressar l'opinió personal raonadament i modificar-la quan s'escaigui


 
 
2. Continguts

Pujar
2.1. Fets, conceptes i sistemes conceptuals

  1. Adquisició del sistema conceptual bàsic de l'estructura de la llengua anglesa

1.1. Sistema morfosintàctic:
  1. Substantius, pronoms, adjectius i adverbis.
  2. Els temps verbals: present simple i continuous, passat simple, continuous i perfect, futur simple, to be going to. Ús dels condicionals.
  3. Les preposicions de lloc, moviment i de temps.
  4. Les conjuncions: coordinants, de resultat, de finalitat, causals, condicionals, concessives i temporals.
  5. Crítica del passat: tercer condicional i should have + past participle.

1.2. Sintaxi
  1. L'ordre dels elements en la frase: frases afirmatives, negatives i interrogatives.
  2. La posició dels adjectius.

1.3. Sistema semàntic
  1. Rutines diàries: accions més habituals.
  2. Tipus d'habitatge: habitacions, mobles i objectes de la llar.
  3. La gent: descripció física i psicològica.
  4. Vestits: mida, color, patró i material.
  5. La llei: crim i càstig.

1.4. Competència comunicativa
  1. Donar i demanar informació.
  2. Expressar i esbrinar sentiments entre les persones.
  3. Relacionar el passat amb el present.
  4. Descriure lloc, moviment i temps: ús de les preposicions.


  1. Competència sociolingüística bàsica que els permeti resoldre les necessitats comunicatives en les següents situacions

2.1. Cara a cara: converses

2.2. Text imprès unilateralment: narracions i diàlegs

2.3. Cintes àudio: pel·lícules DVD o de vídeo


  1. Competència discursiva

3.1. Interacció de la gramàtica i el lèxic

3.2. Cohesió en el discurs
  1. Puntuació i entonació.
  2. Conjuncions i connectors.

3.3. Diverses estructures discursives
  1. Segons la forma:
    • Diàlegs
    • Monòlegs
    • Narracions i descripcions

  2. Segons la funció:
    • Informatius
    • Argumentatius

3.4. Creació de textos amb coherència discursiva, mitjançant diferents signes
de puntuació

3.5. Interacció entre els signes de puntuació i l'entonació.



Pujar

 
 
2.2. Procediments

  1. Aplicació dels coneixements previs per a facilitar la comprensió de la nova informació.

  2. Associació de paraules per a establir connexions. Recerca del significat de paraules a través de context, i posterior definició.

  3. Planificació esquemàtica i seqüencial d'arguments.

  4. Disseny de plànols, murals i vinyetes.

  5. Descripció de personatges, habitatges, vestimenta i sentiments.

  6. Desenvolupar el físic, el caràcter, la vida quotidiana, els vestits, els sentiments... d'un personatge coherent amb el temps en què viu i les relacions amb els altres personatges.

  7. Delimitació d'una història en l'espai i en el temps, dins del macro-context de l'edat mitjana, partint dels seus coneixements previs, de la consulta de diferents manuals, enciclopèdies, CD-ROM - Eyewitness, History of the world - i de la Projecció del DVD Braveheart, de Mel Gibson.

  8. Sistematització de la informació:
    • Recerca, mitjançant manuals, enciclopèdies, diccionaris, documents orals i escrits...
    • Selecció mitjançant debat intergrupal
    • Resum de la informació
    • Exposició mitjançant el subratllat d'elements clau i l'esquematització de les idees principals
    • Debat (grup- classe)

  9. Composició de diàlegs, monòlegs i narracions- descripcions, tenint en compte la fixació prèvia de l'ordre cronològic.

  10. Aplicació dels temps verbals i estructures correctes al desenvolupar la història.

  11. Coordinació i comprovació de la informació mitjançant esquemes, diagrames o mapes conceptuals que la resumeixin.

  12. Identificació i correcció de les errades, com un pas més en el camí d'aprenentatge.

  13. Formulació d'hipòtesis i conclusions.

  14. Caracterització de diversos personatges.

  15. Lectura, memorització i dramatització de diàlegs amb entonació, dicció, velocitat i registre adequats a la temàtica, a la intenció i situació de comunicació.

Pujar
 
 
2.3. Valors, normes i actituds

  1. Col·laboració activa en les activitats del grup, mostrant iniciativa, interès i constància.

  2. Manifestació del criteri propi a través d'una reflexió crítica raonada, mostrant una valoració positiva envers les opinions i crítiques respectuoses dels altres i establint un judici crític en funció de les raons que s'hagin exposat.

  3. Rigor i sistematització en el treball, esforçant-se per ser polit/da i correcte/a en la presentació.

  4. Autocrítica del propi treball, prenent consciència de les capacitats i limitacions d'un mateix, fent un esforç per a superar-les i acceptant els errors.

  5. Consciència de la importància i utilitat de la llengua parlada en la comunicació social i personal, mitjançant l'observació i el comentari dels models de la vida real o dels mitjans de comunicació social. Valoració de la llengua com a instrument del propi creixement individual.

  6. Participació en les tasques d'aprenentatge, desenvolupant una activitat de recerca constant respecte a l'idioma.

  7. Esperit crític, reflexió i valoració del passat per entendre el present i el futur.

  8. Rebuig de qualsevol tipus de delicte i respecte de les institucions que defensen la llei i la justícia. Desenvolupament d'actituds respectuoses per les normes socials.


Pujar