
|

|
Sessions
|

|
Activitats d'aprenentatge
|

|

|

|
Sessió 1
|

|
Prologue - Key Words
A partir de les paraules Murder - Criminals - Law - Lethal weapons - Ways of killing, el grup estructura una Word-Spider de paraules claus per al desenvolupament del Joc de Rol.
|
|

|

|

|
Sessió 2
|

|
Feudal Europe
Debat en el grup primer, i en el Grup-Classe després, sobre la vida a l'edat mitjana partint de la lectura del crèdit, i de la informació prèvia.
Construcció d'una piràmide de classes.

Avaluació inicial
|
|

|

|

|
Sessió 3
|

|
Role Game
Després d'una discussió en el grup, l'alumne/a escull el paper que desenvoluparà en el joc.
Summary of the Plot
El grup esquematitza la història fins al punt clímax, la mort d'un dels personatges.
|
|

|

|

|
Sessió 4
|

|
Creating your Character I
En grup, l'alumnat decideix el caràcter de cada un dels personatges involucrats en la història.
A partir d'aquí decideix els noms i cognoms d'aquests personatges, atenent a la seva personalitat.
Finalment, cada alumne/a descriu el seu personatge i defineix quina és la seva relació amb els altres.
|
|

|

|

|
Sessió 5
|

|
Creating your Character II Clothes
Després de llegir una lectura i d'estudiar els dibuixos del CD-ROM Eyewitness, History of the World en grups, cada alumne/a decideix el vestit del seu personatge i finalment el dibuixa.

Avaluació Formativa
|
|

|

|

|
Sessions 6-7-8-9-10
|

|
Everyday Life Activities
En grups petits, creats atenent a la classe social dels personatges, es du a terme una lectura i treball dels textos entorn el seu personatge.
Sessions de recollida d'informació sobre la vida quotidiana durant l'edat mitjana: ús de l'aula d'informàtica per accedir a Internet així com utilitzar diversos CD-ROM.
|
|

|

|

|
Sessions 11-12-13
|

|
Braveheart, de Mel Gibson
Visionat d'aquesta pel·lícula per acabar d'entendre visualment l'esperit de l'època, especialment la fosca i brutal vida diària.
Comentari oral sobre la pel·lícula, per debatre aspectes relacionats amb la vida diària a l'edat mitjana.
Posterior treball escrit per debatre qüestions relatives a la pel·lícula i l'època
|
|

|

|

|
|

|
My Everyday Life- Homework
L'alumnat descriu pas a pas la vida diària del seu personatge tenint en compte tota la informació que ha anat recollint durant les sessions anteriors.
|
|

|

|

|
Sessió 14
|

|
Setting the Scene I
Primera tasca per a la definició de l'entorn on es desenvolupa la història: treball entorn el món dels castells.
Vocabulari essencial. Recerca d'informació sobre els castells a través d'Internet.
|
|

|

|

|
Sessions 15-16-17-18
|

|
Setting the Scene II
El grup decideix on se situa la història. Treball en tres grups per dur a terme tres activitats diferents. Possibilitat d'utilitzar l'aula d'informàtica per cercar informació a Internet i també als CD-ROMs següents: Eyewitness, History of the World; Encarta 2000.
Castle Explorer
Joc interactiu en 3 dimensions en el qual l'alumnat, en grups de 3, s'endinsa en un castell medieval com a espies per tal de trobar un tresor amagat. Els diferents personatges els faran preguntes sobre l'Edat Mitjana per tal de donar-los pistes per trobar el tresor. Això els obligarà a anar a la biblioteca del castell i trobar la informació.
Drawing and Describing your Character
En coordinació amb el professorat de Tecnologia, el grup dibuixa i descriu el castell tal com se l'han imaginat.

Avaluació Formativa
|
|

|

|

|
Sessions 19-20-21- 22-23-24
|

|
Building up the Plot
El grup decideix la seqüenciació de la seva història durant 15 capítols mínims, assenyalant el següent:
Chapter- Characters involved in the scene- Actions (What is happening)- Feelings shown by the characters- Movements of the characters in the next scene- Clues left by the characters.
Exemple de planificació d'una obra creada per alumnes de l'IES Ronda durant el curs 1999-2000 (text, dibuixos).

Avaluació Formativa
|
|

|

|

|
Sessions 25-26-27
|

|
Writing the Story
El grup escriu la seva història fins al clímax - Assassinat d'un personatge. Debat sobre qui escriu quin capítol. Cada alumne/a escriu, al menys, 3 capítols: un monòleg, un diàleg i una narració- descripció.

Avaluació Formativa
|
|

|

|

|
Sessions 28-29-30-31
|

|
The Murder
El grup escriu l'escena de l'assassinat emprant les paraules clau de la primera sessió.
També en grup decideixen sobre la introducció d'un personatge nou, element de cultura a l'edat mitjana: A Monk (sacerdot).
Aquest nou personatge anirà descobrint les pistes deixades pels diferents personatges involucrats en el crim, fins a solucionar el misteri.
|
|

|

|

|
|

|
Finding a Title
Després de revisar la coherència del guió, cada membre del grup proposa un títol per a la seva història. Finalment, aquest es decideix per unanimitat.
A partir d'aquí cada grup decideix el format en què lliurarà el treball (CD-ROM, Power Point, format llibre...), i pot iniciar el plantejament de l'escenificació de l'obra.

Avaluació Formativa
|
|

|

|

|
Sessió 32
|

|
Crime and Punishment
Treball de vocabulari relatiu a diversos delictes actuals.
El grup decideix quin càstig infligiria als diferents delinqüents.
Explicació sobre com castiga la llei actual - Codi penal de 1995- aquests delictes. (Sempre que sigui possible)

Avaluació Formativa
|
|

|

|

|
Sessió 33
|

|
Visita als Jutjats
Visita guiada pels jutjats i assistència a un judici comentat pel jutge o jutgessa. (Sempre que sigui possible)
|
|

|

|

|
Sessió 34
|

|
Acting the Play
Els alumnes hauran d'actuar el seu paper. Memorització del paper.
Cada grup decideix sobre l'escenificació de l'obra - decorats, il·luminació, vestuari... i es reparteixen les tasques.
|
|

|

|

|
Sessió 35
|

|
Characterising and Acting
Els/les alumnes representen l'obra i es grava en vídeo i/o es representa en la Festa de Final de Curs davant els pares, familiars, alumnes de l'IES Ronda , professorat i amics.

Avaluació Formativa i Valoració Final
|
|

|

|