Mystery in the Middle Ages. Seqüenciació:Sessions 15-16-17-18

Índex

Índex

 
 
SEQÜENCIACIÓ
Sessions 15-16-17-18
Pujar
Setting the scene II

Describe the setting for your story

Junt amb el moderador del grup, el professorat distribueix els alumnes en tres grups per dur a terme les activitats proposades:

  1. Imaginar la terra o país en què la seva història podia haver tingut lloc.
    Pot ser imaginària o bé tenir lloc en un país real. Tot depèn del gust del professor: si vol que l'alumnat, a més, ampliï els coneixements d'història, pot establir que la història haurà d'assentar-se en un entorn real, la qual cosa implicarà que l'alumnat cerqui informació sobre el país que desitgi.

    Tanmateix, si el/la professor/a pretén estimular la imaginació del seu alumnat pot demanar que s'imaginin un país i el descriguin i dibuixin. També pot ser una barreja de les dues possibilitats.

  2. Dissenyar i dibuixar un plànol del castell amb els seu entorn.

  3. Descriure l'interior del castell. Cada un dels membres d'aquest grup s'encarrega de diverses habitacions o espais del castell.

Haureu pogut comprovar que la tercera activitat requereix un major nombre d'alumnes que la primera.

Per dur a terme les activitats segona i tercera, heu de disposar del CD-ROM Castle Explorer, joc interactiu, on l'alumne/a s'endinsa en un castell medieval com a espia per tal de trobar un tresor amagat. Diversos personatges del castell li fan preguntes sobre l'Edat Mitjana per tal de donar-li pistes sobre com trobar el tresor. Això obligarà l'alumne/a a anar a la biblioteca del castell a la recerca de la informació pertinent, millorant, per tant, els coneixements sobre l'època i, alhora, descobrint l'interior i funcionament d'un castell medieval.

Si no disposeu d'aquest CD-ROM, les adreces següents poden ser d'utilitat:

www.castlesontheweb.com
www.castlewales.com/life.html

També poden visitar la pàgina www.alltheweb.com i cercar informació sobre Medieval Castles.