Mystery in the Middle Ages. Seqüenciació:Sessions 19-20-21-22-23-24

Índex

Índex

 
 
SEQÜENCIACIÓ
Sessions 19-20-21-22-23-24
Pujar
Building up the Plot

En grups, els alumnes han de decidir què passarà a cada escena.

  1. La discussió ha d'estar moderada pel líder del grup.

  2. Hauran de crear, al menys, unes quinze escenes, de manera que cada un d'ells surti en tres diferents. Recordeu que l'escena final ha de ser l'assassinat d'algun dels personatges.

  3. Els alumnes hauran de decidir quins personatges estaran involucrats en cada escena, tenint molta cura que cada un d'ells aparegui, més o menys, el mateix nombre de vegades.

  4. Un cop han discutit i decidit què passa a cada escena, ho hauran de resumir breument, però de manera que, més endavant, aquells alumnes que hagin de desenvolupar l'escena íntegrament puguin entendre clarament què ha de succeir, quins són els sentiments que mouen els personatges que hi intervenen i quin serà el seu moviment posterior.

  5. Així que vagin establint el contingut de diferents escenes, liderats pel moderador, els alumnes han de vigilar el temps i el lloc en què es desenvolupa l'escena, de manera que existeixi una continuïtat lògica en el desenvolupament de la història.

  6. Un cop hagin establert el contingut de totes les escenes, hauran d'esquematitzar-lo visualment a través de vinyetes. Aquestes poden ser creades per tots ells, uns quants o bé per un sol dels alumnes de cada grup.

  7. Caldria dirigir els alumnes de manera que cada escena contingui una narració inicial que estableixi el background de la història, i posteriorment un diàleg entre els diversos personatges. Tanmateix, caldria també iniciar-los en l'ús del monòleg com a mitjà d'expressió dels sentiments individuals, més íntims, d'una persona.

Observacions

  1. És molt probable que els alumnes, el primer dia, es prenguin el seu temps per començar, ja que els costa decidir com seran les primeres escenes, aquelles que han de presentar els personatges. Tanmateix, així que avancen els dies es comença a establir un ritual: hi ha alumnes que actuen com a líders (generalment el/la que ells mateixos han escollit com a moderador) i que seran els que dirigiran el treball del grup de manera eficient. És per això necessari que el/la professora conegui bé l'alumnat a l'hora de confeccionar els grups de treball.

  2. També observareu que els alumnes parlen en català quan ho fan entre ells, però així que passa el temps ells mateixos comencen a utilitzar paraules relatives al món medieval en anglès, ja que les hauran après directament en aquesta llengua.

  3. A vegades tendiran fins i tot a cridar, però estareu contents en comprovar que estan discutint sobre la planificació de l'obra. Recordeu que un dels objectius més importants d'aquest crèdit és desenvolupar la seva autonomia en el treball, el respecte i la tolerància quan treballen en grup.


Vegeu un exemple de planificació d'una obra creada per alumnes de l'IES Ronda durant el curs 1999-2000.
Els dibuixos de les vinyetes són de l'alumna Anna Margó (15 anys).