|
SEQÜENCIACIÓ Sessions 6-7-8-9-10

Everyday Life activities
- En cada grup, aquells que han escollit la mateixa classe de personatge (ex. noble, mercader, pagès...) s'hauran d'ajuntar per treballar els textos i dur a terme les activitats corresponents.
- Els que han escollit ser a noble character hauran de treballar els textos següents: Medieval Life at the Castle; Everyday life; Knightly training i Love and Marriage.
L'estudiant que hagi escollit ser a merchant haurà de llegir i treballar els textos següents: Life in the city; Markets and Fairs i A town-dweller's house.
Els estudiants que han escollit ser a peasant han de treballar els textos Country life i Medieval Kitchen.
I, finalment, si algun/a alumne/a ha escollit ser a priest, a monk or a bishop haurà de treballar sobre el text Monks and Monasteries.
- Un cop tenim els personatges d'una mateixa categoria social junts, hauran de llegir i entendre els textos que se'ls hagin assignat. Les paraules noves les haurien d'entendre pel context i després contrastar amb el diccionari.
Després, podrien confeccionar un petit diccionari amb les noves paraules relatives a l'Edat Mitjana i la seva pròpia definició.
- Un cop entesa la informació aportada per les lectures del crèdit, cada grup hauria de cercar més informació fent ús de les noves tecnologies (sempre que les tingueu a l'abast).
Poden trobar pàgines Web relatives a l'Edat Mitjana a través de qualsevol cercador que coneguin. A part de Yahoo o Altavista, poden intentar-ho a través del cercador http://www.alltheweb.com, especificant que cerquen informació sobre Medieval Life / Feudal Life / Life Middle Ages. La web http://www.schoolhistory.co.uk (Year 7 - Life in the Middle Ages) també pot ser d'utilitat.
Alguns CD-ROMs apropiats per a la cerca d'informació sobre aquest tema: Eyewitness, History of The World o Encarta Encyclopedia.
- Com que al final d'aquesta activitat els alumnes de cada grup social explicaran tota la informació que hagin trobat a la resta de companys, hauran de dur a terme les tasques següents:
- Fer un esquema entenedor de cada text que hagin llegit.
- Contestar les diverses activitats que se'ls hagin marcat pel tema concret que hagin tractat.
- Cercar més informació a través de les pàgines web.
- Per fer la presentació oral davant del grup-classe hauran de tenir en compte les instruccions següents:
- Make an outline and hand it in to the other students.
- Oral activity: Explain the most important information following the outline.
- Hand in an essay to the teacher.
|
Sempre que sigui possible, es suggereix que els alumnes lliurin el treball en format electrònic (disquet o CD-ROM); si disposeu d'un projector, també se'ls pot animar a acompanyar la seva exposició oral amb una presentació electrònica.
|
|