Mystery in the Middle Ages. Seqüenciació: Sessions 6-7-8-9-10

Índex

Índex

 
 
SEQÜENCIACIÓ
Sessions 6-7-8-9-10
Pujar
Everyday Life activities

  1. En cada grup, aquells que han escollit la mateixa classe de personatge (ex. noble, mercader, pagès...) s'hauran d'ajuntar per treballar els textos i dur a terme les activitats corresponents.

  2. Els que han escollit ser a noble character hauran de treballar els textos següents: Medieval Life at the Castle; Everyday life; Knightly training i Love and Marriage.

    L'estudiant que hagi escollit ser a merchant haurà de llegir i treballar els textos següents: Life in the city; Markets and Fairs i A town-dweller's house.

    Els estudiants que han escollit ser a peasant han de treballar els textos Country life i Medieval Kitchen.

    I, finalment, si algun/a alumne/a ha escollit ser a priest, a monk or a bishop haurà de treballar sobre el text Monks and Monasteries.

  3. Un cop tenim els personatges d'una mateixa categoria social junts, hauran de llegir i entendre els textos que se'ls hagin assignat. Les paraules noves les haurien d'entendre pel context i després contrastar amb el diccionari. Després, podrien confeccionar un petit diccionari amb les noves paraules relatives a l'Edat Mitjana i la seva pròpia definició.

  4. Un cop entesa la informació aportada per les lectures del crèdit, cada grup hauria de cercar més informació fent ús de les noves tecnologies (sempre que les tingueu a l'abast).

    Poden trobar pàgines Web relatives a l'Edat Mitjana a través de qualsevol cercador que coneguin. A part de Yahoo o Altavista, poden intentar-ho a través del cercador http://www.alltheweb.com, especificant que cerquen informació sobre Medieval Life / Feudal Life / Life Middle Ages. La web http://www.schoolhistory.co.uk (Year 7 - Life in the Middle Ages) també pot ser d'utilitat.

    Alguns CD-ROMs apropiats per a la cerca d'informació sobre aquest tema: Eyewitness, History of The World o Encarta Encyclopedia.

  5. Com que al final d'aquesta activitat els alumnes de cada grup social explicaran tota la informació que hagin trobat a la resta de companys, hauran de dur a terme les tasques següents:
    1. Fer un esquema entenedor de cada text que hagin llegit.
    2. Contestar les diverses activitats que se'ls hagin marcat pel tema concret que hagin tractat.
    3. Cercar més informació a través de les pàgines web.

  6. Per fer la presentació oral davant del grup-classe hauran de tenir en compte les instruccions següents:
    1. Make an outline and hand it in to the other students.
    2. Oral activity: Explain the most important information following the outline.
    3. Hand in an essay to the teacher.

Sempre que sigui possible, es suggereix que els alumnes lliurin el treball en format electrònic (disquet o CD-ROM); si disposeu d'un projector, també se'ls pot animar a acompanyar la seva exposició oral amb una presentació electrònica.