|
SEQÜENCIACIÓ Sessions 28-29-30-31
The murder
|
|
|
Aquestes sessions tenen com a finalitat escriure les escenes finals de la història, en què el/la criminal rep el càstig que es mereix.
Per tal que el desenllaç de l'obra sigui lògic caldrà seguir les passes següents:
|
1. Drawing Conclusions
|
Tots els personatges de la història han d'haver tingut motius per assassinar el mort. Per tant, primer, el grup omplirà el mapa conceptual d'aquest apartat, establint qui són els sospitosos, quin va ser el seu motiu, quina la coartada i quines pistes van deixar, de manera que sembli que qualsevol d'ells ho va poder fer.
Un cop aquest mapa conceptual ha estat completat, el grup decideix qui sembla el més sospitós. Penseu que ells ja van decidir al principi qui era el mort i qui l'assassí. Tanmateix, l'experiència m'ha demostrat que així que l'obra es va desenvolupant van canviant molts dels plantejaments inicials. Per tant, és molt probable que hagin canviat de parer quant als motius de l'assassinat de molts dels personatges, així com també quant al mateix assassí.
|
2. Solving the Murder
L'escena final de l'obra consta de diverses parts, per tant el professor/a haurà de decidir, junt amb el moderador/a, qui escriu quina part.
Les diverses seccions són aquestes:
- Descriure el nou personatge que intervé a l'obra i que investigarà l'assassinat i descobrirà el culpable. Aquest nou personatge serà un monjo vingut de terres llunyanes.
Aquesta primera tasca inclou establir d'on surt aquest personatge, qui el crida, qui el va a buscar... i demana que es dugui a terme una descripció acurada del seu físic, caràcter, la roba i tarannà.
- La segona part d'aquesta activitat suposa descriure la investigació duta a terme pel monjo: descriure pas a pas el descobriment de les pistes que cada un dels personatges va anar deixant, fins que arriba a una conclusió sobre com es dugué a terme l'assassinat.
- Aquesta part consisteix en fer un flash-back i reprendre la història en l'última escena ja escrita, on un dels personatges és trobat mort. Els alumnes, per tant, hauran d'explicar exactament com va succeir l'assassinat.
- La Justícia era el Rei, però també existien els Judicis de Déu (Trial by Ordeal). Aquesta part suposa escriure l'escena en què el culpable és jutjat i condemnat segons les lleis de l'època.
Cada una d'aquestes escenes ha d'estar il·lustrada. Per tant, cada un dels alumnes pot fer un dibuix que, segons ells, representi el que està passant en aquells moments. D'aquesta manera s'aconsegueixen diferents visions d'un mateix fet. Ara també ho hauran de passar a format Word.
Un cop finalitzada tota l'obra, cada grup i cada professor/a decidirà quin format i suport tindrà la seva presentació: Power Point, en forma de llibre, CD-ROM...
Un cop acabada l'obra, o en qualsevol moment posterior a la tasca Building up the Play, el grup decidirà, per votació, un títol per a la seva obra. Es pot fer de diverses maneres, però es suggereix que cada alumne porti pensat, de casa, un títol com a mínim. Posats en comú, el grup decidirà quin és el millor.
A partir d'aquí cada alumne de cada grup s'haurà d'aprendre el seu paper de memòria per tal de representar-lo.
|
|