|
|
4.
|
Esquematitzar
el procés de treball de recerca, planificar les accions que caldrà
emprendre per assolir els objectius previstos.
|
|
|
4.1.
|
Planificació
del treball
|
|
L’alumne haurà
de pensar quin material necessita per trobar resposta a la seva pregunta,
i planificar com i on aconseguir-lo. Si no sap per on començar serà
el tutor del TR qui l’orientarà. Segons la naturalesa del treball
objecte de la seva investigació, haurà de buscar bibliografia
(si es possible en la llengua que s’utilitza per desenvolupar el TR) en
biblioteques, publicacions periòdiques, obres de referència
en suport paper o magnètic, Internet, consolats i institucions estrangeres.
Caldria recordar als alumnes que el TR no és un simple treball bibliogràfic
i que poden utilitzar el correu electrònic, per exemple, si han
de fer enquestes per recollir informació de persones d’arreu.
És molt probable que
en primer lloc l’alumne es dirigeixi a una biblioteca, per tant hauria
de rebre orientacions de com buscar i trobar la informació. Avui
en dia es pot accedir a qualsevol biblioteca del món, algunes des
de casa, i en el moment de publicar aquest document, tots els alumnes de
Catalunya ho poden fer des del seu Institut mitjançant Internet.
|
|