Proposta de treball de recerca en llengües estrangeres

Guia per desenvolupar un treball de recerca

Aquest document, a part de proporcionar un llistat de possibles temes de TR, voldria ser una guia per desenvolupar un TR en llengües estrangeres seguint els passos de qualsevol tipus d’investigació, independentment de la seva naturalesa, que coincideixen amb les pautes marcades en l’Ordre de 31 de juliol de 1998, esmentada anteriorment quan diu:
Durant la realització del treball de recerca, l’alumne ha de ser orientat sobre les tècniques habituals emprades en qualsevol recerca. Cal, doncs, col·locar l’alumnat en situacions que li permetin:
1.
Triar i acotar una àrea de recerca concreta.
2.
Analitzar l’àrea acotada i distingir-hi els aspectes bàsics dels que són secundaris. Identificar problemes, formular preguntes i hipòtesis.
3.
Plantejar l’objectiu que es persegueix amb la recerca.
4.
Esquematitzar el procés de treball de recerca, planificar les accions que caldrà emprendre per assolir els objectius previstos.
5.
Cercar la informació adequada al tema triat en els seus diferents aspectes, i processar-la.
6.
Proposar explicacions provisionals. Plantejar esquemes de resolució. Aplicar la metodologia i l’estratègia triada i recollir els resultats.
7.
Processar aquests resultats i contrastar-los amb la informació de què es disposava a l’inici. Arribar a conclusions i argumentar-les.
8.
Plasmar per escrit el treball realitzat i també exposar-lo oralment en públic, de manera ordenada i coherent