|
|
6.
|
Proposar
explicacions provisionals. Plantejar esquemes de resolució. Aplicar
la metodologia i l’estratègia triada i recollir els resultats.
|
|
|
6.1.
|
Esquemes de
resolució/plans
|
|
Aquests són
alguns dels plans o models organitzatius que l’alumne podria utilitzar:
-
Cronològic: per
desenvolupar un tema que fes referència a desenvolupaments històrics.
Per exemple, si es vol estudiar l’evolució de la TIC (Tecnologia
de la Informació i Comunicació) des de la primera fitxa perforada,
s’hauria d’analitzar i explicar l’evolució de la informàtica
des de la primera meitat del segle XX.
-
Temàtic: per dividir
el tema en diferents parts i analitzar cada una d’aquestes parts. Per exemple,
si es vol estudiar la influència de l’obra de Virginia Woolf en
la literatura catalana. S’analitzarien les tècniques literàries,
la seva influència en la novel·la catalana i l’ús
del corrent de consciència.
-
Causa-Efecte: per plantejar
un problema o uns fets, i analitzar les solucions que han estat proposades
i les conseqüències que se’n deriven.
-
Comparació i Contrast:
per demostrar aspectes similars i diferents d’un tema. Si el TR tractés
de l’anglès col·loquial al Regne Unit i als Estats Units,
hauríem d’analitzar les diferències i les coincidències.
-
Del Particular al General:
si es volgués generalitzar fets a partir d’unes situacions o fets
particulars, aquest seria el model més adient. Per exemple, demostrar
com l’home té por del desconegut a partir de l’actuació de
Robinson Crusoe quan es troba sol a l’illa.
Seguir un d’aquests models pot
ajudar l’alumne a posar tota la informació recollida en ordre per
tal de treure unes primeres conclusions i, si té prou evidència,
per argumentar-les.
|
|