|
|
8.
|
Plasmar
per escrit el treball realitzat i també exposar-lo oralment en públic,
de manera ordenada i coherent
|
|
|
8.1.
|
Redacció
del treball de recerca
|
|
Aquest hauria
d’ésser el pas més fàcil per a l’alumne, perquè
abans d’arribar aquí ja ha hagut de fer al menys un esborrany. És
obvi que l’alumne utilitzarà molt probablement un processador de
textos per a la redacció del TR, però cal que sigui conscient
de la potencialitat que aquest recurs ofereix per ajudar a reordenar idees
i corregir les faltes d’ortografia, però cal que no oblidi de revisar
la sintaxi i l’estil perquè això no ho fa l’ordinador. Aquells
alumnes que siguin capaços d’utilitzar un editor de pàgines
web poden considerar la publicació del seu TR a la xarxa. Un cop
escrit, haurà de fer una última lectura i veure que sigui
coherent i que va seguint l’esquema que haurà fet prèviament
per arribar a les conclusions pertinents.1
|
8.2.
|
Llengua en què
s’ha de redactar el TR |
|
L’ordenació curricular
no especifica en quina llengua s’ha d’escriure el TR; no cal dir que estaria
molt bé si pogués ser en la llengua estrangera que estudia
l’alumne, però evidentment això dependrà de les possibilitats
de cadascú. De totes maneres, si el TR és sobre un tema relacionat
amb la llengua estrangera o amb algun aspecte sociocultural d’algun país
de parla anglesa o francesa, és gairebé segur que la major
part de la recerca s’hagi fet amb documents en llengua estrangera, per
tant no cal afegir una altra dificultat al que suposa fer un treball de
recerca per primera vegada. |
8.3.
|
Presentació de
la bibliografia |
|
Ara és també
el moment de preparar la bibliografia. A continuació es donen unes
pautes, basades en les directrius del MLA (Modern Language Association).
Evidentment, aquesta no és l’única manera de fer-ho, però
s’haurà de tenir en compte que sempre s’haurà d’utilitzar
la mateixa manera de ressenyar les fonts al llarg de tot el treball.
-
Llibre d’un sol autor
Nunan, David. Understanding
Language Classrooms: a guide for teacher initiated-action. Hemel Hemsptead:
Prentice Hall International, 1989
-
Dos o més llibres del
mateix autor
Dahl, Roald. Charlie
and the Chocolate Factory. London: Puffin Books, 1985.
---. The Witches.
London: Puffin Books, 1983.
-
Dos Autors
Morgan, John, and Rinvolucri,
Mario. Resource Books for Teachers: Vocabulary. Oxford: Oxford University
Press, 1986.
-
Dos autors amb el mateix cognom
Hadfield, Jill and Charles.
Reading
Games. Harlow: Longman, 1995.
-
Editor sense Autor
Generalitat de Catalunya,
Departament d’Ensenyament. Curriculum. El Batxillerat. Barcelona:
Servei de Difusió i Publicacions de la Generalitat de Catalunya.
-
Dos Editors o més
Cenoz, Jasone, and Genesee,
Fred, eds. Beyond Bilingualism. Clevedon, UK: Multilingual Matters,
1998.
-
Sense Autor o Editor
Report on Indian Education.
Washington: American Indian Policy Review Commission, Task Force Five,
1976.
-
Obra en una Antologia
Gray, Thomas. “Elegy Written
in a Country Churchyard.” England in Literature. Eds. Helen McDonald,
John Pfordresher and Gladys V. Veidemanis. Glenview, IL: Scott Foresman,
1991. 314-15.
-
Article en un Diccionari o Enciclopèdia
“Radio” Oxford Children’s
Encyclopedia. Oxford: Oxfod University Press, 1996.
Si es coneix l’autor de
l’article i el nom del/s editor/s, es posarà com hem vist abans.
L’autor/s al davant i els editors al darrera. Si és una obra de
referència molt coneguda només caldrà donar l’any
de publicació.
-
Introducció o Prefaci
Candlin, Chistopher N. Preface.
Understanding
Language Classrooms: A guide of teacher initiated action. By David
Nunan. Hemel Hempstead: Prentice Hall, 1989.
-
Article en un Diari
Orts, Enric. “Pescadores
d’igualtat.” el Periódico [Barcelona] 27 September 1999: 22.
-
Article en una Revista
Myers, Greg. “Functions
of reported speech in group discussions.” Applied Linguistics. September
1999: 376.
-
Entrevista personal
Jackson, Michael. Personal
Interview. 25 September 1999.
-
Entrevista emesa per radio o
televisió
Barberà, Enric. Entrevista
a Duran Farell. Paral·lel. TV2. Barcelona. 20 apr. 1998.
-
Programa de Radio o Televisió
“Frankenstein: The
Making of the Monster.” Great Books. Narr. Donald Sutherland. Writ. Eugenie
Vink. Dir. Jonathan Ward. Learning Channel. 8 Sep. 1993.
-
Pel·lícula
It’s a Wonderful Life.
Dir. Frank Capra. Perf. James Stewart, Donna Reed, Lionel Barrymore, and
Thomas Mitchell. RKO, 1946.
-
Vídeo
In the Line of Fire.
Dr. Wolfgang Petersen. Perf. Clint Eastwood. John Malkovich, Rene Russo,
Dylan McDermott, Steve Railsback. Videocassette. Columbia Tristar, 1993.
|
|
Fonts Electròniques |
|
-
CD
My First Incredible Amazing
Dictionary. CD-ROM. London: Dorling Kindersley Multimedia, 1994.
-
Pàgina web professional
Portuguese Language Page.
U of Chicago. 1 May 1997 <http://humanities.uchiago.edu/romance/port>.
-
Pàgina web personal
Dolors Permanyer. Home page.
June 1999 <http://www..xtec.es/~dpermany>.
-
Article en una Base de Dades
de Referència
“Dahl, Roal.” Encarta
1997. Vers. 96. 1996. Microsoft Corporation. 1993-1996 <http://www.encarta.com:180>.
|
Aconsellem
consultar el “Dossier sobre la presentació d’un Treball de Recerca”
de Núria Altés, publicat pel Departament d’Ensenyament.
|