Material per a l'alumnat

16  Triangles
a b

Bon dia mates
Els triangles s'utilitzen molt a les bastides dels paletes i pintors perquè són figures rígides. Tres barnilles unides amb claus mantenen la seva forma encara que les canviem de lloc.

Construïm

1. Quines d'aquestes estructures són rígides?
    Estructures
  2. Amb tires i enquadernadors construeix cada una de les est4ructures anteriors per comprovar-ne la resistència.
  3. Amb tres tires de qualsevol mida sempre podem construir triangles? Experimenta amb sis tires (2 tires a=10 cm; 2 tires b=17,3 cm; 1 tira c=20 cm i una tira d=30cm).
    Si agafem una tira de 10 i una de 20, amb quines tires no podríem formar triangles?
    Sistematitza els teus resultats fent totes les possibles combinacions de termes de tires.
    Discuteix amb els teus companys/es i formuleu les conclusions conjuntament.
  4. Observa aquesta figura. La podríem construir amb llistons de fusta? Si volguèssim construir una estructura que, mirada de lluny, ens donés la mateixa impressió com hom hauríem de fer? Prova de construir-la.

Figura impossible?