Material per a l'alumnat

[Crèdit 2]
 
 
 
39  De les cordes a la cana de destre
a b
 
Bon dia mates
Com és de llarg? Com és de pesat?

Podem avaluar la llargada d'un objecte si el veiem en relació a altres objectes coneguts (a la mateixa escala). Això vol dir que no hem fet cap objecte més gran o més petit del que li toca. Has de provar d'avaluar la longitud aproximada de l'avió, sabent que a la mateixa escala, l'autobús fa 10 m.
Longitud aproximada respecte l'autobús

Recorda
Els objectes es mesuren d'acord amb uns sistemes, convencionals o no.
El sistema internacional d'unitats fa referència a diverses mesures. Segons de què es tracti, parlem de magnituds. Les relacions entre les mesures segueixen criteris de proporció. De les coses tal com les veiem es diu que es troben a escala real.
Si fem una ampliació o reducció de la realitat, fem un canvi d'escala.
Si tenim coses a una mateixa escala, les podem comparar i aproximar.

Problemes

Avalua amb la màxima aproximació que puguis les dimensions següents:
  1. El gruix d'una moneda de cinc duros
  2. El pes d'un ou
  3. La longitud d'una raqueta de tennis
  4. La temperatura d'un congelador de 3 estrelles
  5. La distància de la marató
  6. El pes d'un aparell de TV
  7. L'amplada d'un polze
Més coses

Busca informació sobre les mides basades en parts del cos humà com dits, colzades, etc. Observa'n l'ús a l'antic Egipte i analitza les relacions entre elles.