|
Els cilindres són unes formes molt usuals en la nostra societat. Les activitats matemàtiques d'aquesta unitat te'n suggeriran les raons.
Rodem i omplim
- Construeix dos cilindres tal com s'indica amb dos fulls de paper iguals. Anomena A el més curt i per B el més prim. Quin dels dos cilindres creus que rodarà més ràpid? Comprova-ho fent-los rodar per un pla inclinat.
- Amb mig full més de paper construeix un tercer cilindre C que surti més ample que alt. Compara la "rapidesa" d'A i C i de B i C. Descriu el que passa.
- Fes una predicció sobre quin dels dos cilindres, A i B, té major capacitat. Discuteix amb un company/a i redacteu-ne una explicació conjunta.
- Fes les comparacions pertinents transvasant arròs de l'A al B (cal que els tapis). Dóna una justificació del resultat. Discuteix les teves raons amb els teus companys/es de classe.
- Si en lloc de fer cilindres féssiu prismes quadrats D i E quins resultats obtindríeu? Compara els volums d'A, B, C, D i E.
|