Material per a l'alumnat

[Crèdit 8]
 
 
 
55   
a b s p
 
Bon dia mates
  1. Intenta concretar algunes observacions i idees que se t'han ocorregut al llarg d'aquesta activitat a fi de validar i fer convincents els teus coneixements. Per exemple, quina relació hi ha entre AC, BD i els costats de MNPQ?
  2. Com a conclusió del procés anterior redacta la corresponent demostració.
Recorda
Per provar una conjectura s'han de connectar diferents idees fins a aconseguir una seqüència lògica d'arguments explicatius i convincents (Demostració).

Problemes
  1. Quina figura s'obté en dibuixar pels vèrtexs d'un quadrilàter línies paral·leles a les seves diagonals?
  2. Sigui ABC un triangle amb A vèrtex de l'angle recte. D és un punt a BC. Siguin I i J els peus de les perpendiculars a AB i AC des del punt D. Com podem escollir a D de manera que la longitud IJ sigui mínima?
  3. Quines condicions han de complir els quadrilàters perquè es puguin inscriure en un cercle? Conjectura i prova.
Més coses

Experimenta i simula les diferents situacions anteriors amb els programes d'ordinador: Cabri-géomètre, Euclides... Manifesta les seves limitacions i facilitats com a camp d'experiències.