
|
Categories |
Significat |
Tipus de valoracions |
Elements generals |
Anotacions puntuals o dignes de menció, no expressades a la resta de categories, pel que fa al comportament dels alumnes envers les tasques proposades |
Elements conatius (intencionals) |
Funcions d'autoregulació.
- incial (dialèctica intenció-acció)
- desenvolumpament
- final
Orientació motivacional.
- esforç orientat a objectes i/o resultats
|
es mostra obert, explícit... a donar a conèixer les seves idees prèvies
persisteix a mantenir les seves idees prèvies
mostra esforç per aconseguir els objectius proposats
refà plantejaments a partir de les activitats
es motiva fàcilment
|
Elements instructius i processals |
Comprensió i Comunicació.
- relació amb la tasca
- expressió oral i escrita
- grau d'intervenció
- capacitat de síntesi
Interpretació, representacions utilitzades.
- grau
- tipus
- capacitat d'interrelacions
|
comprèn rutinàriament, no sap generalitzar, li costa explicitar la solució, relaciona el que troba amb altres troballes...
es mostra actiu, no sap resoldre situacions inmediates, sap proposar processos de solució... sap endegar solucions i sortir-se'n, esquematitza, raona i és concís en els raonaments
necessita ajuda per expressar les conclusions, explicita el que fa amb formes inadequades, expressions acurades, concises...
|
Elements actitudinals |
Participació.
- grau d'interès
- forma
Iniciativa.
- grau
- tipus
Actitud general.
- autoconcepte
- creença prèvia
- valoració de la matèria
- implicació
- context
|
es mostra absent, poc actiu, sap trobar el seu lloc...
es mostra aturat, busca sempre ajut d'altri, se sent insatisfet, té esperit de recerca...
es considera feble, se sent segur, considera important la feina, s'implica en el treball, creu en el valor social del treball que fa, dóna valor al treball que realitza...
|
Nota: hom pot assignar una escala de valoració i apuntar-la a la casella corresponent o bé simplement fer valoracions qualitatives per mitjà de frases com les esmentades.
|