Material per al professorat

[Primer cicle]
 
 
 
  Pautes per a l'observació del treball de classe
[Seguiment]
 
Bon dia mates
Categories Significat Tipus de valoracions
Elements generals Anotacions puntuals o dignes de menció, no expressades a la resta de categories, pel que fa al comportament dels alumnes envers les tasques proposades
Elements conatius (intencionals) Funcions d'autoregulació.
  1. incial (dialèctica intenció-acció)
  2. desenvolumpament
  3. final

Orientació motivacional.
  1. esforç orientat a objectes i/o resultats
  • es mostra obert, explícit... a donar a conèixer les seves idees prèvies
  • persisteix a mantenir les seves idees prèvies
  • mostra esforç per aconseguir els objectius proposats
  • refà plantejaments a partir de les activitats
  • es motiva fàcilment
  • Elements instructius i processals Comprensió i Comunicació.
    1. relació amb la tasca
    2. expressió oral i escrita
    3. grau d'intervenció
    4. capacitat de síntesi

    Interpretació, representacions utilitzades.
    1. grau
    2. tipus
    3. capacitat d'interrelacions
  • comprèn rutinàriament, no sap generalitzar, li costa explicitar la solució, relaciona el que troba amb altres troballes...
  • es mostra actiu, no sap resoldre situacions inmediates, sap proposar processos de solució... sap endegar solucions i sortir-se'n, esquematitza, raona i és concís en els raonaments
  • necessita ajuda per expressar les conclusions, explicita el que fa amb formes inadequades, expressions acurades, concises...
  • Elements actitudinals Participació.
    1. grau d'interès
    2. forma

    Iniciativa.
    1. grau
    2. tipus

    Actitud general.
    1. autoconcepte
    2. creença prèvia
    3. valoració de la matèria
    4. implicació
    5. context
  • es mostra absent, poc actiu, sap trobar el seu lloc...
  • es mostra aturat, busca sempre ajut d'altri, se sent insatisfet, té esperit de recerca...
  • es considera feble, se sent segur, considera important la feina, s'implica en el treball, creu en el valor social del treball que fa, dóna valor al treball que realitza...

  • Nota: hom pot assignar una escala de valoració i apuntar-la a la casella corresponent o bé simplement fer valoracions qualitatives per mitjà de frases com les esmentades.