Material per al professorat

[Primer cicle]
 
 
 
  Activitats tipus de seguiment del crèdit 1
[Seguiment] [Pauta]
 
Bon dia mates
  1. Quantes triangles equilàters pots identificar? Agrupa'ls segons la mida.

    Triangles equilàters

  2. En un dau amb cares blanques, quins números posaries a les cares perquè sempre sortís un nombre senar?
  3. Un canal té una secció transversal en forma de trapezi de 8 m de profunditat, 14 m al llarg de la base i amb les parets formant un angle de 45º. Quina serà l'amplada superior del canal?
  4. Com s'ha de col·locar 10 espectadors per veure l'escenari d'un teatre amb un angle de 90º? Raona la teva resposta.
  5. Escull el resultat corresponent amb la calculadora

    Resultat?

    a) (5 + 4) x 3,1
    b) 3,1 x (5 + 4)
    c) (4 + 3,1) x 5
    d) (4 + 3,1) x (4 + 5)
    e) 4 + 3,1 + 4,5
  6. Omple les caselles amb nombres enters de manera que els totals per files i columnes sempre siguin 0.

      -4   +4
        +1  
          0

  7. Raona si són correctes o no les desigualtats següents:
    1. 2x3x5 < 3x3x5
    2. 3x2x5x7 > 2x10x7
    3. "Si 1.000 = 2x5x2x5x2x5, aleshores 2x3x5x2x5x5 > 1.000".

  8. En una ciutat la temperatura augmenta a raó d'un grau per hora des de les 10 fins a les 19 hores; a partir d'aquesta hora disminueix a raó de 2 graus fins a les hores del dia següent. Fes una gràfica i una taula per representar aquestes variacions.
  9. Dibuixa amb regle i compàs aquesta figura. Expressa de la manera més precisa possible un itinerari que passi pels punts A, B, C, D i E.

    Figura

  10. Quants edificis podem construir que tingui les vistes següents?

    Vistes

  11. Aquesta cuadrícula representa carrers amb els corresponents sentits de circulació. Descriu de la manera més acurada possible els camins possibles per anar en cotxe d'A a B. Raona quins són els més curts i els més llargs.

    Quadrícula

  12. Desxifra la paraula següent:

    Paraula

  13. Mira aquestes figures, algunes de les quals no estan dibuixades a escala, i investiga els errors possibles. Redacta breument els teus descobriments i dóna les explicacions corresponents.

    Figures

  14. Continua aquesta sèrie i expressa el procés de construcció general:

    Sèrie