Material per al professorat

[Primer cicle]
 
 
 
  Activitats tipus de seguiment del crèdit 4
[Seguiment] [Pauta]
 
Bon dia mates
  1. Observa la figura següent i contesta V (vertader) o F (fals) a les qüestions següents:

    Opcions
      V F
    És més fàcil obtenir R a a) que a b)    
    És més fàcil obtenir R a b) que a d)    
    És més fàcil obtenir R a a) que a d)    
    És més fàcil obtenir R a a) que a c)    
    És més fàcil obtenir R a b) que a c)    

  2. Llegint les etiquetes dels envasos de pots de salsa de tomàquet es troben les informacions següents:
    • sobre la cocció (fregit, natural...)
    • sobre l'envasat (vidre, llauna, cartró, plàstic)
    • sobre la capacitat

    Representa aquesta informació amb una xarxa com la següent:

    Xarxa

  3. Les llaunes usuals de refresc tenen una capacitat de 0,33 litres. Quantes llaunes necessites per omplir tres ampolles de 3/4 de litre?
  4. Un cert negoci, pot guanyar o perdre una quantitat fixa per dia. Si perd cada dia 2.000 pessetes, quina era la seva situació financera fa tres dies en relació amb l'actual?
  5. Quants mosaics diferents pots fer combinant hexàgons i altres polígons regulars?
  6. Escriu i col·loca els nombres següents en la següent taula. Després els ordenes de petit a gran.
      A = 3,052 x 10-3
      B = 30,52 x 104
      C = 3052 x 10-1

    Unitats 106 105 104 103 102 101 1 10-1 10-2 10-3
    Nombres                    

  7. Utilitzant una taula de nombres aleatoris, determina les possibilitats dels esdeveniments següents amb aquest dau tetraedre:
    Dau tetradre
    1. Obtenir un 3
    2. Obtenir un nombre senar
    3. Obtenir un 6


  8. Utilitza la calculadora per expressar en notació científica el valor de la potència 232.
  9. La rajola misteriosa. A partir de quina peça es genera aquest mosaic?

    Rajola misteriosa

  10. Aquestes gràfiques representen les funcions de cost de dos tipus de fotocopiadores, A i B. Inventa dos problemes amb aquestes gràfiques i resol-los.

    Gràfiques

  11. Hi ha una patent industrial anomenada Tetra Clàssic per construir envasos de líquids en forma de tetraedre partint d'un tub de cartró-plàstic. Imagina i descriu quin és el procés de fabricació.
  12. Quin és el poliedre que s'obté en unir dos punts mitjans de les arestes concurrents d'un cub? Raona les teves descripcions i afirmacions.
  13. Mira les 5 figures; digues el nom de cada una i fes-ne una descripció de la propietat de les diagonals. Enuncia algun criteri per classificar-les segons les diagonals.

    Figures

  14. En estudiar el mitjà de locomoció més utilitzat per un grup de persones, els resultants van ser els següents:

    Bus 16
    Cotxe propi 14
    Tren 5
    Sense determinar 15

    Interpreta i representa aquestes dades; quins són els resultats més significatius?