Eines informàtiques

Presentació

La incorporació de les TIC al currículum de les diferents àrees de l'ESO fa necessari que l'alumnat tingui una destresa en l'ús dels principals programes a l'abast, en ofimàtica, en el disseny, en la navegació per les xarxes, etc...

Bona part d'aquestes eines estan incloses en el currículum de l'àrea de tecnologia i, per tant, són una part fonamental dels materials que la SGTI presenta per impulsar l'ús de les TIC.

Com que s'ha de partir del fet que els coneixements previs per part dels alumnes són molt diversos en totes les àrees, però molt més en aquesta, els materials que es presenten adopten un punt de vista "que parteix de zero" ì, alhora, faciliten moltes activitats d'ampliació per a alumnes que ja hagin fet ús, anteriorment, de les eines que es treballen.

Les pràctiques que es proposen estan basades en el programari comercial que s'ha enviat als centres públics d'ensenyament secundari, que, alhora és el que està més a l'abast de la major part de la població. La SGTI està avançant en el camí del software lliure o de codi obert i, quan es generalitzi el seu ús, llavors serà el moment de fer una adaptació d'aquests materials.