| ||||
|
ACTIVITAT 4: LLARG I CURT. SILENCI! Aquesta activitat està pensada per treballar exclusivament la qualitat de la duració. El plantejament de treballar les qualitats una a una respon a un propòsit d'anàlisi i assimilació de l'alçada i la duració separadament. A l'activitat següent es treballaran conjuntament les dues qualitats. Estudiarem els valors més elementals amb els que ens permet treballar el programa i els seus silencis corresponents:
![]() Convé explicar als alumnes com s’editen els diferents valors de les figures i silencis ( amb el ratolí des de la paleta, amb el cursor,....). Usualment els editors de partitures detecten els errors en els valors de les figures musicals. Per tant cal explicar als alumnes que si fan errades en els valors l’editor ho detectarà bé perquè escriu un valor diferent, bé perquè no permet escriure’l. En el cas del programa Músic si fan errades en els valors apareix una línia discontínua. Faran pràctiques d'escoltar com canvia una peça en variar el seu "tempo" o moviment. Així mateix, se'ls introduirà a l'estudi i la pràctica de diferents compassos. Per realitzar l'exercici 12 cal introduir el concepte de lligadura. Al exercici 13, a més a més d'escoltar-les dues veus sonant alhora. Suggerim dues possibilitats:
Material de l'alumne/a
|
||||
| ||||