Retorn:

  • Dies després, rep les respostes a la seva bústia de correu. Llavors, per finalitzar s'imprimeixen les respostes, cadascuna per separat, utilitzant la lletra lligada de la impressora, que és la que els nens i nenes treballen. Es llegeixen totes les respostes a classe, amb la tutora o tutor, per tal de fer una mica de festa i assegurar-se que les entenguin bé. Cal tenir present que els de primer, al desembre, la majoria encara no son capaços de llegir una carta impresa (tot i utilitzar la lletra lligada).
  • En acabar la redacció, la mestra o el mestre s'ocupa d'enviar per correu electrònic les cartes als coordinadors del projecte dels instituts. Per facilitar la feina als de tothom, estarà bé que cada carta sigui un fitxer diferent i que com a nom porti el nom propi (nom i cognom) de l'alumne que l'ha escrit i el grup classe al qual pertany.
Procediment Educació Secundària

El treball de l' alumnat de secundària també consta de tres etapes:   
Preparació:









Procediment Educació Primària


Com ho fem?




El treball del alumnat de Cicle Inicial es fa en tres etapes:   
Preparació:




  • A primers de novembre es prepara la carta a la classe, amb el tutor o tutora. Es treballen les parts de la carta, i les expressions que es poden utilitzar en cadascuna d'elles. També una mica el contingut. Sempre hi ha qui es conforma posant "Estimats Reis: vull..." i qui es dedica a fer unes llistes inacabables. Val la pena polir-ho si hi ha temps.

Redacció:

  • Després, a l'aula d'informàtica i amb la persona encarregada, l'alumnat utilitza algun programa de processador de textos per copiar la carta que prèviament han fet a mà. També hi poden afegir un dibuix per obsequiar els Reis. Si aneu justos de temps, podeu demanar als alumnes més grans de l'escola que ajudin els petits a escriure a l'ordinador.
  • En acabar la redacció, la mestra o el mestre s'ocupa d'enviar per correu electrònic les cartes als coordinadors del projecte dels instituts. Per facilitar la feina de tothom, estarià bé que cada carta sigui un fitxer diferent i que com a nom porti el nom propi (nom i cognom) de l'alumne que l'ha escrit i el grup classe al qual pertany.


























  • A mitjans de novembre, es fan les primeres sessions de presentació del projecte entre els alumnes d'ESO per a motivar-los. Se'ls explica en què consisteix i se'ls dóna com a model algunes cartes i respostes del projecte del curs anterior. Es pot fer un mural amb aquestes cartes, per decorar l'aula i anar creant ambient. També se'ls aclareixen les condicions del treball, que pot ser voluntari (en aquest cas, cal fer-lo en hores lliures) o bé es pot incloure dintre d'una matèria comuna i/o d’una optativa (normalment de llengua). En alguns casos ha estat una tasca de tutoria.
  • Es pot fer un primer exercici de redacció per a fixar l'estructura i l'estil de les respostes. Es treballen algunes expressions pròpies de l'estil i es remarca la importància d'esmentar el contingut de la carta rebuda a l'hora de respondre-la.

Redacció:

  • A finals de novembre es reben les cartes dels nens i nenes de primària. Escriviu-los per confirmar que ho heu rebut tot correctament.
  • Si no s'ha fet abans, és un bon moment per a fer-ne un mural que ajudi a crear ambient. Aleshores, es llegeixen una per una en veu alta i, immediatament després de cada lectura, es poden adjudicar (com en una subhasta i d'acord amb les preferències dels participants) als qui es vulguin encarregar de redactar-ne la resposta corresponent.
  • Després, a l'aula d'informàtica, amb l'ajut dels professors quan sigui necessari, es passen les respostes ja redactades i corregides prèviament fent servir una aplicació de processador de textos. Degut a la manca de temps que se sol donar en aquest punt, solen ser els professors els qui envien per correu electrònic les respostes al centre de primària. També pot passar que s'acabin de corregir sobre la marxa directament a l'ordinador les que no s'hagi pogut revisar abans sobre paper. En tot cas, un repàs abans d'enviar-les és del tot aconsellable si no es vol donar feina al professorat de primària. Cal respectar els terminis de lliurament; són molt ajustats.





















  • Més tard, es notifica als participants que l’escola de primària ha rebut les “respostes a reials” (i si s’escau, se'ls llegeix una nota d'agraïment que hagi pogut enviar el professorat de primària).
  • Per acabar, se'ls demana que facin per escrit una valoració de l'activitat. És el moment de fer fotografies i no cal dir que es pot fer també una mica de celebració!

Retorn:











Projecte col·laboratiu "Carta als Reis"