GUIA DIDÀCTICA

OBJECTIUS GENERALS:
En aquesta WebQuest es treballen objectius de:

LLENGUA

• Utilitzar els medis tradicionals i les noves tecnologies per buscar, elaborar i transmetre informació.
  • Identificar i valorar els medis de comunicació escrita com productors i transmissors de missatges i conservadors del coneixement humà.
  • Expressar-se oralment i per escrit amb correcció, coherència i adequació a la situació comunicativa.

CIÈNCIES SOCIALS

• Identificar àmbits culturals i històrics.
  • Localitzar, classificar, interpretar documents i contrastar diverses informacions.
  • Explorar i utilitzar la documentació que trobin a Internet.
  • Sistematitzar i ordenar les dades obtingudes de diferents fonts d'informació.
  • Tenir consciència de la importància de l'escriptura com a eina d'expressió i comunicació.

LLENGUATGE VISUAL I PLÀSTIC

• Ser capaç de combinar diferents tècniques plàstiques per a la composició i realització d'un tríptic.
  • Utilitzar les tècniques adequades amb gust i originalitat.
  • Expressar plàsticament i visual el missatge de manera ordenada i coherent .

ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES
Aquesta WebQuest està plantejada per grups de 3 alumnes, però es pot adaptar depenent de les característiques de cada grup.
Per a que el treball en grup sigui autènticament cooperatiu és precís que el tutor sàpiga diagnosticar els problemes que poden tenir alguns alumnes i intervenir per augmentar el grau d'eficàcia.
També és important que els alumnes tinguin molt clar que els esforços de cada un no només el beneficien a ell sinó a tots els altres membres del grup.
Que cada membre sàpiga que és responsable de la part del treball que li correspon i que ningú pot aprofitar-se de la feina d'altres.
És important que en els debats i presa de decisions els alumnes puguin treballar cara a cara, compartint recursos i donant-se suport.

TEMPORALITZACIÓ
Les activitats de preparació del museu estan previstes per a unes quatre sessions més la sortida escollida. Tot i axí, pot ser molt flexible a les necessitats del grup i al treball posterior que es pugui fer de la sortida realitzada.

ESPAI
Aquesta WebQuest proposa l'elaboració d’un tríptic a partir de la informació trobada a Internet. Per tant, caldrà disposar d'un espai adequat que permeti treballar en petits grups i connectar-se a Internet.

CONTACTES
Per a qualsevol suggeriment podeu posar-vos en contacte amb nosaltres via correu electrònic, així com per enviar-nos els enllaços dels reportatges dels alumnes i poder-los compartir des de l'apartat previst en aquesta WebQuest.

PORTADA INTRODUCCIÓ TASCA PROCÉS AVALUACIÓ CONCLUSIÓ CRÈDITS