Municipi
CEIP Ramon Castelltort

PARE RAMON CASTELLTORT

El Pare Ramon Castelltort i Miralda

El Pare Ramon Castelltort i Miralda va nèixer a Igualada el 8 de setembre de 1915.

Era el quart fill d´una família de 12 germans. Va tenir una infància feliç i sembla que era una mica trapella doncs conten alguns familiars que sovint l´havien de castigar.

La seva inquietut per escriuire va començar, essent molt jove, ja que l´any 1926 quan tenia 11 anys ja li van publicar algun treball.

Any 1939. Amb la seva família.

Era un estudiant molt bo, li agradaven els idiomes i va decidir estudiar per fer-se Sacerdot.

Una vegada ordenat l´any 1938 va passar un anys fora d´Igualada, concretament a Irache (Pamplona), Logroño, Salamanca,Terrassa, Madrid en diferents comunitats dels Escolapis, Ordre de la qual era membre.

La seva obra, principalment dedicada a la poesia, es basà en els seus pensaments sobre tot de temes religiosos.

Any 1963. Amb la seva família.

Gran part de la seva obra està escrita en castellà, ja que es va educar en aquesta llengua.

I, com hem dit abans, va viure fora de Catalunya.

De totes formes, els poemes dedicats a la família gairebé tots estaven escrits en català.

Any 1959. Amb el seu nebot.

Al 18 anys va guanyar el seu primer premi de poesia "La Englantina d´Or" la qual cosa va fer que començés a ser conegut.

Durant totes les etapes de la seva vida va anar publicant diferents obres de poesia des de "Mi Soledad Sonora" amb la qual es va obrir pas en el món literari passant per "La Poesía Lírica Española del siglo XX" i "La Muerta asiste al baile" en plena maduresa fins a "Las huellas invisibles" ja cap al final de la seva vida.

Any 1959. Amb els seus alumnes del col·legi de Nostra Senyora.

La mort del Pare Ramon Castelltort es va produir el 10 de gener de 1966 al Col·legi Escolapi del carrer Balmes de Barcelona.

Una mort sobtada que va produir una gran tristesa en el món del Sacerdoci i en el món Literari.

Entrevistat per la ràdio per l'Igualadí Joan Armengol.

L'Ajuntament d´Igualada l'any 1976 va posar, en record seu, el nom a la nostra Escola que des de aleshores es diu "CEIP PARE RAMON CASTELLTORT I MIRALDA".