NOVETATS
Curs 2007-2008

Programa "Els nostres veïns"  -  Educació Ambiental

A qui s'adreca: Material pedagògic adreçat al professorat de l'ESO que pretén promoure en l'alumnat el coneixement dels valors biològics associats als ecosistemes dels llocs habitats: urbans, periurbans, naturals i rural propers i facilitar la seva implicació en el desenvolupament d'eines de gestió i conservació del seu entorn més proper.
Descripció:
En les unitats temàtiques es presenten els diferents elements de la biodiversitat urbana: als carrers (món gris), als parcs i jardins (món verd), al medi aquàtic (món blau) i a l'espai agrari (món groc). Els tallers proposen fer un cens d'orenetes cuablanques, construir caixes niu i menjadores d'ocells i crear i construir una bassa. Les làmines d'identificació i localització d'espècies presenten les més habituals en cadascun dels móns tractats: els murals mostren els diferents hàbitats descrits. Els cromos són retallables adhesius amb les imatges de totes les espècies descrites que es poden associar al lloc idealitzat en el mural fixant-les al mateix lloc on s'han observat, localitzant-lo en el mural corresponent. El llibre de fitxes d'espècies recull les 100 espècies més representatives de l'ecosistema urbà desglossades per a cadascun dels 4 móns.
Més informació:

Disponibles els formularis on-line per sol·licitar els materials didàctics i els cursos formatius dirigits específicament al professorat.

MUNTEM EL NOSTRE POBLE!

A qui s'adreca: és un material per desenvolupar l'educació per la ciutadania al segon cicle de l'ESO ideat pel Grup de Recerca en Educació Intercultural de la Universitat de Barcelona.
Descripció: El material Muntem el nostre poble es presenta en una caixa que inclou les fitxes del joc, la guia didàctica per al professorat i un llibre d’instruccions.
L’Oca de la Ciutadania ofereix als alumnes la possibilitat de participar en la gran aventura d’organitzar un poble. De manera divertida i interessant, han d’anar resolent les diferents situacions amb les quals es van trobant al llarg del tauler de joc. L’estratègia, l’atzar, la cooperació i els coneixements seran els seus principals aliats i el seu triomf dependrà, sobretot, del treball en equip.
Més informació:

Estació meteorològica digital.

Conté:
--Llibres: L'apassionat món de la meteorologia
I, II, III, IV.
--5 CDs + arxivador CDs.
-- Ordinador Central
-- Anemòmetre exterior
-- Pluviòmetre exterior
-- Sensor Termohigròmetre
-- Baro-termohigròmetre
-- Altres

Assolir l'Educació Primària Universal

Materials d'educació en valors. Infantil
Materials d'educació en valors. Primària
Materials d'educació en valors. Secundària

Aquests materials elaborats per Mans Unides promouen, juntament amb els temes propis de la campanya, l'expressió i el desenvolupament dels sentiments i les emocions en l'acció educativa.

Objectiu nº 2 dels Objectius de Desenvolupament del Mil·leni

Irenia. Jocs de Pau

Col·lecció de jocs de taula sobre diversos temes d’educació per a la pau i el desenvolupament relacionada amb la regió mediterrània. Aquest col·lecció recull:
- tres jocs de taula no competitius
  -- Entreterres
-- Aigua Plis-Plas, ús i abús de l'aigua a la Mediterrània
-- Irene i Alí, drets dels infants a la Mediterrània
-- Imatges i impressions de la Mediterrània
- un mapa de la Mediterrània i un puzzle del mapa
- un paquet de fotografies que mostren la diversitat de la regió mediterrània.

Accents

Tots els colors de la llengua

Narracions per a adolescents que estan aprenent la llengua catalana Una experiència que aparella una persona catalanoparlant amb una d'immigrant per facilitar-li l'aprenentatge de la llengua

Jocs d'ortografia. Guía didàctica

Jocs de consciència fonològica. Guía didàctica

Jocs de lèxic i expressió. Guía didàctica
Jocs d'ortografia Jocs de consciència fonològica Jocs de lèxic i expressió

En Podna i la Podni

El xacal multicolor

Contes animats d'arreu del món.
Un conte del Pakistan.
El DVD conté contes de:
Escòcia, el Càrib, Irlanda, Burkina Faso i el Pakistan.
Contes animats d'arreu del món.
Un conte de l'Índia.
El DVD conté contes de:
Escòcia, el Japó, Polònia, Armènia i l'Índia.

CRP del Vallès Occidental I- Sabadell - S. Quirze del Vallès
Curs 2007-2008