Una pluja de poemes commemorarà el bombardeig del 31 de maig de 1938

Dimecres 31 de maig, coincidint amb la commemoració del bombardeig sobre Granollers, el col·lectiu l'Embut (www.embut.com), amb la col·laboració del Museu i de l'Ajuntament de Granollers ( www.granollers.org), ha preparat un bombardeig poètic amb l'objectiu que la població reflexioni sobre la pau. La pluja de poemes, que es farà al centre de la ciutat, anirà acompanyada de concerts i activitats festives diverses. (+informació 1 / 2 )

PINTEM LA PAU
intercanvi amb altres escoles de Catalunya per
donar a conèixer el bombardeig de Granollers
(Cicle Superior Primària de Granollers)
Projecció d'imatges, dibuixos i maquetes
Batxillerat Artístic de l'IES Celestí Bellera
informació extreta del butlletí municipal Granollers informa. Maig 2006

ESCOLES poesies en format escrit
  Cervetó CEIP Pereanton

ESCOLES poesies en format fotogràfic
 CEIP Granullarius CEIP Ferrer i Guàrdia
 CEIP Ponent Estel
 Anna Mogas 1 2  CEIP Salvador Espriu

GENT INDIVIDUAL

La idea del bombardeig poètic va néixer del col·lectiu xilè Casagrande, que l'any 2001 va bombardejar amb poemes la casa de la Moneda de Xile. Aquella iniciativa es va extendre a d'altres ciutats del món que han sofert bombardejos greus al llarg de la història, com Dubrovnik (bombardejada durant la guerra dels Balcans i, poèticament, l'agost de 2002) i Gernika (bombardejada, com Granollers, durant la Guerra Civil i bombardejada poèticament l'estiu de 2004). Recordem que Granollers va ser bombardejada el 31 de maig de 1938 per l'aviació italiana, amb un resultat de més de 224 víctimes.

testimonis del bombardeig de 1938
butlletí municipal Granollers informa. Maig 2006

Altres activitats:
 Exposició "31 de maig del 1938: Bombardeig a Granollers" a la Biblioteca Can Pedrals
 Activitats a www.bombardeigpoetic.org

CRP Vallès Oriental I - Granollers