Reproducir.gif (131 bytes)
3.- ELS INSTRUMENTS MUSICALS

3.3.3. Grans agrupacions vocals.
  • Cor o coral: conjunt vocal d’un nombre elevat de components (no està clar però acostuma a ser d’entre trenta a quaranta cantaires). El seu repertori és molt variat depenent del tipus de veus que la formen, ja que hi ha corals de veus mixtes, de veus blanques i de veus masculines.
  • Coral infantil: dintre d’aquest grup podem situar aquestes corals que, com a corals de veus blanques, acostumen a oferir un repertori majoritàriament infantil i popular.
  • Escolania: és un conjunt vocal de veus blanques infantils. El seu repertori és sobretot religiós.
  • Orfeó: és una agrupació coral de veus mixtes de molts components. De vegades pot arribar a dos-cents cantaires o més. El seu repertori és molt variat.