A l'índex del conte A l'episodi anterior A l'episodi següent

El gran llibre de la Selva

13. En Guille a Vilobí d'Onyar

n Guille, de tant voltar poblacions, va arribar al poble de Vilobí d'Onyar.

Un cop arribat al poble, tenia moltes ganes de veure l'escola, hi va anar corrents. Quan va arribar-hi va veure molts de nens i nenes jugant pel pati.

Primer va voler saludar a la colla de nens de 4rt: l'Albert, l'Isaac, en Jordi... Es van fer molt amics. Després va anar a saludar a les nenes que jugaven amb els nens: la Jèssica, la Sandra R, la Sandra C... Els seus amics i amigues el van acompanyar a veure l'església. Quan van arribar-hi, en Guille es va quedar con una estàtua de tan meravellosa que era.

En Guille els va dir: -Que puc entrar-hi?

Els seus amics i amigues li van contestar: -És clar que sí.

De seguida hi van entrar. Per dintre encara era més bonica! En sortir van anar al castell. Van veure un jardí molt preciós i els ànecs corrent per la bassa. Li va encantar tot el que havia a dins. Van estar molta estona al jardí.

En sortir del castell van travessar el riu Onyar i van veure el fantàstic camp de futbol que tenim a Vilobí. Van mirar enlaire, en el moment que un avió anava a aterrar. El vam seguir, ja que en Guille tenia ganes de veure l'únic aeroport de la Selva. En Guille va pujar a una avioneta per poder veure Vilobí des del cel. Sorpresa! Va descobrir el volcà de la Crosa, el més gran de les comarques gironines. Té 4 km de diàmetre.

L'últim lloc que va voler visitar va ser l'ermita de Santa Margarida que està a prop del poble. Ja era hora de marxar, es va acomiadar i va anar a una altra població de la Selva.

Alba Vila (text) i Jèssica Ball-LLosera (dibuix). Alumnes del 2n curs del CM del CEIP Josep Madrenys de Vilobí d'Onyar