|
||||||||||||||||
Pràctica | ||||||||||||||||
Gestió dels usuaris |
L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar la gestió dels usuaris del bloc amb la creació de nous usuaris i l'assignació de diferents rols. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
Una vegada creat i estructurat el bloc podeu afegir d'altres usuaris perquè participin en els articles o pàgines que es publiquin en el vostre bloc. Per la XTECBlocs cal que compleixin dues condicions: Que la persona que convideu tingui un identificador d' XTEC o de l'edu365 (en el cas dels alumnes). Que estigui donada d'alta al servei d' XTECBlocs. |
|
Afegir un usuari nou | |
|
|
Creació de nous usuaris |
|
|
|
Adreça de correu del nou usuari |
|
Per assignar permisos cal que trieu entre els següents perfils que ja vénen definits en el Word Press per XTECBlocs. Administrador/a: disposa de tots els permisos d'administració. Normalment només vosaltres sereu els administradors del vostre bloc. Editor/a: publica i gestiona tots els articles, tant els propis com els dels altres. Autor/a: Pot publicar i gestionar els seus propis articles. Col·laborador/a: escriu i edita els seus articles però no pot publicar-los. Cal que algú amb drets li supervisi i li doni permís Subscriptor/a: escriu comentaris, rep missatges amb novetats, etc. No pot escriure cap article. |
|
XTECBlocs només reconeix l'identificador de la XTEC o de l'edu365 a fi de poder treballar en un entorn fiable. Així doncs per poder donar d'alta els alumnes com a usuaris del bloc cal que aquests disposin prèviament del corresponent identificador i contrasenya de l'edu365. El formulari d'inscripció es troba a l'adreça: http://www.edu365.cat/pls/edu365/alta Per donar d'alta usuaris convidats al vostre bloc cal fer-ho d'un en un. |
|