Enrera

Blocs
  Pràctica

Gestió dels usuaris

L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar la gestió dels usuaris del bloc amb la creació de nous usuaris i l'assignació de diferents rols.

Desenvolupament de la pràctica

Una vegada creat i estructurat el bloc podeu afegir d'altres usuaris perquè participin en els articles o pàgines que es publiquin en el vostre bloc. Per la XTECBlocs cal que compleixin dues condicions:

Que la persona que convideu tingui un identificador d' XTEC o de l'edu365 (en el cas dels alumnes).

Que estigui donada d'alta al servei d' XTECBlocs.

Afegir un usuari nou
Pràctica
  • Cliqueu el menú usuaris del tauler d'administració del bloc.
  • Aneu a l'opció autors i usuaris.

Creació de nous usuaris

• Poseu l'adreça electrònica de l'usuari/ària que vulgueu afegir per participar en el vostre bloc.
  • Assigneu-li el permís corresponent.

Adreça de correu del nou usuari

Per assignar permisos cal que trieu entre els següents perfils que ja vénen definits en el Word Press per XTECBlocs.

Administrador/a: disposa de tots els permisos d'administració. Normalment només vosaltres sereu els administradors del vostre bloc.

Editor/a: publica i gestiona tots els articles, tant els propis com els dels altres.

Autor/a: Pot publicar i gestionar els seus propis articles.

Col·laborador/a: escriu i edita els seus articles però no pot publicar-los. Cal que algú amb drets li supervisi i li doni permís

Subscriptor/a: escriu comentaris, rep missatges amb novetats, etc. No pot escriure cap article.

Atenció !

XTECBlocs només reconeix l'identificador de la XTEC o de l'edu365 a fi de poder treballar en un entorn fiable.

Així doncs per poder donar d'alta els alumnes com a usuaris del bloc cal que aquests disposin prèviament del corresponent identificador i contrasenya de l'edu365.

El formulari d'inscripció es troba a l'adreça:

Per donar d'alta usuaris convidats al vostre bloc cal fer-ho d'un en un.

Amunt