|
||||||||||||||||
Pràctica | ||||||||||||||||
Els objectius d'aquesta pràctica són:
Les competències les podem classificar en:
|
|
Visionem films Lumière | |
Hi ha la mateixa sortida a la fàbrica, filmada l'any 1895, en tres moments diferents. Visionem aquests vídeos més d’una vegada cadascun. |
|
La sortida de la fàbrica I, II i III | |
Tot seguit comentem alguns aspectes amb els alumnes: 1. Quina diferència hi ha amb les filmacions actuals?
2. Quina diferència hi ha en les tres sortides de la fàbrica?
3. Els detalls dels films ens diuen moltes coses: Quina estació de l’any, moment del dia, on era l’operador...?
Altres preguntes o propostes que podríem fer als alumnes:
|
|
Informació sobre les vistes Lumière: Sortida a la fàbrica l, ll, lll | |
La sortida a la fàbrica és coneguda com la primera pel·lícula dels germans Lumière. El van projectar a la sortida de la seva pròpia fàbrica a Lyon. Després d’aquest primer rodatge, els germans Lumière van filmar dues vegades més la sortida de la fàbrica: en altres èpoques, amb petites variacions d’enquadrament i amb accions diferents. En l’última els germans Lumière van intervenir en el temps de sortida dels obrers per aconseguir que la porta quedés tancada. El que acabaven d’inventar era la posada en escena cinematogràfica amb tres punts d’ancoratge: l’espai, el temps i l’atzar. |
|
Altres vistes Lumière | |
Enganxall d’un camió (1896) |
|
Rodatge d’un rodatge. Festa de Paris: concurs d’automòbils guarnits (1899) | |
Arribada del tren a la ciutat | |
Minuts Lumière dels alumnes de l’escola de Bordils | |
Es pot fer el mateix treball que s’ha fet anteriorment amb les vistes Lumière. |
|
Excavadora | |
Bates i carpetes | |
Talada d'arbres | |
Entrem a l'escola | |
Adéu | |
Anàlisi dels Minuts Lumière | |
Aquest és un exemple del treball posterior que han fet els alumnes del CEIP Bordils sobre un Minut Lumière que van realitzar titulat El bingo dels avis. Comentari dels alumnes que han fet el Minut:
Quins altres plans podríem haver fet?
Quina història podríem haver inventat a partir d’aquest pla?
|
|
de les comarques gironines. Curs 2007-2008 |
|