Enrera

Treballem amb el JClic
  Pràctica

Instal.lar una activitat o projecte a l'ordinador

L'objectiu d' aquesta pràctica és saber buscar les activitats del JClic que es troben a la pàgina de la Zona Clic, poder fer els filtratges necessaris i instal·lar-la a l'ordinador.

Amb aquesta pràctica es pretén que s'agafi agilitat i soltura en l'instal·lar els projectes d'activitats JClic a l'ordinador.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica

Des de qualsevol ordinador obriu el navegador i busqueu la pàgina Zona Clic que porta a la pàgina del Clic. Escolliu català.També podeu arribar al mateix lloc copiant l'adreça directament al navegador http://clic.xtec.net/ca/act/index.htm

• NOTA: Si treballeu amb el servidor de l'escola heu d'entrar amb el perfil d'administrador SUPER
  • A la part superior de la pàgina escolliu biblioteca d'activitats. L'enllaç us portarà directament a cerca d'activitats.
  • Dins la casella de Àrea seleccioneu Visual i Plàstica. El títol de l'activitat o projecte és el "Els colors". El seleccioneu i continuar us portaran a la pàgina de l'activitat.
  • Comproveu, amb les caràcterístiques del projecte, si és el que verdaderament heu demanat a la recerca.

• Seleccioneu instala'l a l'ordinador

• Apareix una pantalla informativa en la qual es comunica que heu sol·licitat instal·lar el projecte (adreça electrònica) "Els colors"
  • Cliqueu Endavant (algunes vegades s'obre Java Web Start). D'acord
  • Selecció de la biblioteca (que serà la principal o la nova biblioteca de projectes compartida segons els casos)
  • Descàrrega de fitxers
  • Endavant l'activitat quedarà instal·lada a la biblioteca seleccionada
  • Creació d'icones si obriu el menú (en el punt que marca la imatge següent) apareixeran les carpetes on es guardarà la icona de l'activitat. Seleccioneu la carpeta on la voleu guardar i després s'obrirà l'activitat per poder treballar

• Així podeu anar construint una biblioteca de projectes prou gran per anar treballant d'una manera ràpida, i sense necessitat de la xarxa, una vegada estant instal·lats els projectes.

Amunt

de les comarques gironines. Curs 2007-2008