Enrera

Treballem amb el JClic
  Pràctica

Modificar el text d' una activitat JClic

L'objectiu d'aquesta pràctica és familiaritzar-se amb el JClic i el JClic Author a fi i efecte que pugueu canviar alguns paràmetres de les activitats per tal de poder disposar dels projectes a la nostra mida i necessitats.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica

A la pàgina principal de la XTEC a la part esquerra hi trobareu Escola Oberta. S'obrirà la pàgina següent en la qual hi trobareu, a la part esquerra, un enllaç Zona Clic. L'enllaç porta la biblioteca d'activitats i després el cercador d'activitats.
L'activitat seleccionada és "Ordenar nombres". Per tant, seleccioneu l'àrea Matemàtiques i escolliu nivell primària, doneu l'ordre de cerca i us apareixerà la pàgina del dibuix.

• Escolliu instal·lar a l'ordinador. És una activitat que no pesa i tampoc no és massa complicada, per tant us anirà bé per treballar.
  • S'aniran obrin les diferents pantalles d' instal·lació i finalment ens preguntarà on voleu col·locar la icona. Si teniu la carpeta de Matemàtiques aniria bé que fos allà.
  • D'acord i el projecte s'instal·larà a l'ordinador.
  • Una vegada acabades totes les tasques de la instal·lació començarà la part de manipulació de l'activitat.
  • Per això, necessiteu tenir instal·lat el JClic Autor que segurament estarà a l' escriptori o en el desplegable dels programes.
  • Obriu el JClic Autor fent dos clics sobre la icona.
  • Fitxers - Obre fitxer. Busqueu el fitxer ordenar. jcli.

• Busqueu la pestanya activitats i apareixeran a l'esquerra, de dalt a baix, totes les activitats del projecte "Ordenar nombres".

• Seleccionaeu "1ass" (la primera) i aneu a la pestanya missatges. Allà podreu veure els textos que s'utilitzen a l'activitat.

• Cliqueu sobre la frase "Escriu el número que segueix ". Apareix un desplegable amb diferents botons. Busqueu el que diu estil i el cliqueu.

• Una vegada desplegat l'estil, podrem canviar la lletra o font Arial per Escolar o Memima o la que vulgueu. La mida 30 per 40 etc... i així es transformarà el text.
  • D'acord per tancar les finestres i, finalment, guardar els canvis: .
  • Així podeu anar transformant les activitats al vostre gust.

Amunt

de les comarques gironines. Curs 2007-2008