Confitura de poma
índex
Robert Pellicer, CEIP Peralada, Peralada.
Nivell educatiu: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, so
Àrees relacionades: Intercomunicació i llenguatge, Llengua, Coneixement del medi natural
Programari: Studio
Maquinari: altaveus, auriculars, càmera de fotografiar, enregistrador/reproductor de so, micròfon
Entorn: Activitat d'aula
 

Per la setmana de la festa de la castanyada cada curs treballava un fruit i el seu arbre. Els de p-3 i p-4 van fer el castanyer, p-5 el magrener, 1er i 2n van fer l'ametller, 3r el taronger, 4t la figuera i 6è el codonyer. El grup classe de 5è va fer la poma i la pomera.
Vàrem fer confitura de poma de l'àvia Teresa, l'àvia d'en Robert.

Com la vàrem fer:
En Jordi, l'Ariadna, l'Adrià, la Laia, la Marta, l'Iris... pelaven les pomes. La Cintia i en Sergi pesaven les pomes tallades i en Robert tirava el sucre.
Ho vàrem deixar reposar 4 hores i ho vàrem posar en el foc. Cada 15 minuts ho anàvem remenant entre tots.
També vàrem fer un mural amb totes les parts de la pomera:
El fruit, la llavor, la fulla, l'escorça, l'arrel, el clima i refranys.

També vàrem fer un mural amb pintura a plàstica. Havíem de portar pomes i fulles.
El dia 28 es va celebrar la festa, cada grup va fer una paradeta del seu fruit. Tot era molt bo i per finalitzar els nens de 6è, disfressats de castanyers, van repartir les castanyes.
Ens ho vàrem passar molt bé!
És una experiència que es va dur a tema per un grup petit d'alumnes. Aquest, després de veure la presentació de les fotografies, va redactar "la veu en off". Un cop feta i revisada, la varen gravar a sota de cada fotografia. Si calia modificar la duració d'exposició del retrat,es feia. Un cop acabada aquesta part s'hi va afegir la música."

 
 
Centre de Recursos Pedagògics de l'Alt Empordà, febrer de 2007