Les coses del nostre pati
índex
Dolors Ferrando i Anna Costa . CEIP Parc de les aigües Figueres
Nivell: Ed.Infantil
Camps: fotografia, imatge fixa
Àrees relacionades: Descoberta d'un mateix, Intercomunicació i llenguatge, Educació visual i plàstica
Programari: OOWrite
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador
Entorn: activitat d'aula

Aquesta és una activitat que s'ha fet a l'aula de P5, per treballar el llenguatge escrit d'una manera diferent. Amb l'ordinador i la càmera fotogràfica com a recurs.
La nostra escola només fa 3 cursos que funciona i teníem poc maquinari fins aquest, per tant els nostres alumnes no podien fer informàtica, només tocaven l'ordinador en el racó de l'aula.
Treballant el llenguatge escrit amb aquesta eina nova per ells, els hem motivat i engrescat a escriure petites frases amb lletra lligada a partir de fotos fetes amb ells, a diferents llocs del pati. En aquesta activitat ells són totalment protagonistes del seu aprenentatge, perquè primer surten a la foto i després en poden ser el subjecte de la frase que escriuen.
També els és molt significatiu perquè són objectes molt propers a ells. A la vegada, es respecten els diferents nivell d'aprenentatge doncs veiem els que escriuen sols essent alfabètics o no i els que copien del que ha escrit la mestra amb lletra de pal. Després hem provat de llegir-ho i hem vist la necessitat de separar les paraules.
Les tutores de P5 estem molt satisfetes dels resultats obtinguts ja que han escrit amb molt entusiasme, després veien com la tutora els inseria la foto en el seu document, el desava i el recuperava per acabar-lo en una altra sessió.

Centre de Recursos Pedagògics de l'Alt Empordà, maig de 2007