Una bassa a l'escola de Santa Cristina d'Aro
índex
Narcís Garcia , Ventura Passols . CEIP Pedralta , Santa Cristina d'Aro.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, internet, publicació en WEB
Àrees relacionades: Coneixement del medi natural
Programari: Blog, Paint Shop Pro, Internet Explorer, MS Power Point
Maquinari: càmera de fotografiar, lupa binocular, ordinador
Entorn: Activitat d'aula

El curs 2005-06 vam construir una bassa a l'escola per tal d'estudiar la metamorfosi de les granotes dins el seu hàbitat natural: una bassa. Mica en mica ens vam anar engrescant i la bassa s'ha convertit en una cosa important per a nosaltres, amb moltes possibilitats d'estudi: què és un ecosistema, la metamorfosi d'alguns insectes, els animals de l'entorn, fer observacions amb la lupa binocular,... Aquest treball ha continuat al llarg del curs 2006-07.

Amb la càmera de fotos digital i la lupa binocular hem anat realitzant un reportatge de l'evolució de la bassa i dels éssers vius que l'habiten, tant al seu interior, com a l'entorn de la mateixa. Per a veure alguns insectes amb més detall, algunes de les fotos les hem fet amb la càmera digital col·locada a sobre d'una lupa binocular. Tot aquest reportatge l'hem anat col·locant en un Blog especialment creat per a aquest tema.

Els objectius que treballem són:

Estudi de l'escosistema "Bassa" i el seu entorn.
Metamorfosi de les granotes.
Estudi dels mosquits de bassa.
Ús de la càmera de fotos i de la lupa binocular.
Manteniment i conservació de la bassa i el seu entorn.
Cohesió del grup-classe.

A continuació podeu veure una presentació que hem fet, on s'explica el procés de creació d'aquesta bassa:

També podeu veure com ha quedat el Blog creat sobre la Bassa de l'escola de Santa Cristina, clicant aquí sota:

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, abril de 2007