La nostra escola
índex
Josep Sors . CEIP Mas Clarà , Santa Cristina d'Aro.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, llenguatge audiovisual, so, internet, publicació en WEB
Àrees relacionades: Eix transversal
Programari: MSWord, Paint Shop Pro, Audacity, Dreamweaver
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador, micròfon
Entorn: Sisena hora

Des del CEIP Mas Clarà de la Bisbal d'Empordà us volem explicar aquesta experiència amb mitjans audiovisuals que hem portat a terme aquest curs 2006-2007 amb els alumnes de 6è de Cicle Superior, a partir d'una proposta de Mitjans Audiovisuals a Girona que vam treballar el curs passat 2005-2006 i que s'anomenava Els Nostres Indrets.

En què consisteix l'experiència LA NOSTRA ESCOLA?
Doncs bàsicament en la presentació de cadascun dels diferents espais de la nostra escola per part d'un/a alumne/a de la classe de 6è, amb una fotografia del lloc presentat que acompanya una petita descripció escrita, una imatge sobreposada de l'alumne que el presenta i un petit enregistrament d'àudio descrivint el lloc esmentat.

El procés que hem seguit seria el següent:

• Repartir-se els diferents espais de la nostra escola per a realitzar una fotografia de cadascun. Cada alumne n'obtindrà una. També hauran de fer una fotografia a un seu company.
  • Pensar la informació sobre l'espai del centre fotografiat. Redactar una breu explicació, amb el MSWord.
  • A l'aula d'informàtica hauran d'editar les fotografies amb el Paint-shop Pro. Hi haurà diverses capes: una amb l'indret de fons, una altra amb la imatge retallada de l'alumne que ens "presenta" l'espai i les següents amb una bafarada i un breu comentari textual (veure exemple).
  • Enregistrar amb l'Audacity un breu comentari sonor sobre el lloc de l'escola que volem presentar
  • Confegir, a partir d'una plantilla, una pàgina web on s'incorporarà la imatge anteriorment descrita, el text explicatiu i descriptiu de l'espai del centre que s'ha escollit i per últim l'enregistrament sonor.
  • Finalment, el mestre enllaça totes les diferents parts del centre en una pàgina d'inici i de presentació.

Quant temps necessitem per portar a terme el projecte? Lògicament dependrà del nombre d'alumnes i d'espais que volem incloure en el projecte. Nosaltres hem pogut treballar amb mig grup classe (12-13 alumnes). A més hi interveníem conjuntament dos mestres.

Cadascun d'aquests grups hi va esmerçar les següents sessions:

• Primera sessió. Obtenir les fotografies
  • Segona sessió. Elegir l'espai fotografiat i retallar la fotografia del presentador. Afegir-la com a nova capa.
  • Tercera sessió. Preparació de la bafarada i incloure-hi el text.
  • Quarta sessió. Confegir la pàgina web.

A més a més cal preveure un temps addicional per als enregistraments sonors i per acabar de retocar quelcom no acabat.

Els resultats, certament, compensen l'esforç:

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, abril de 2007