Històries mudes
índex
Josep Antoni Castro . CEIP Doctor Arruga , Begur.
Nivell: CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge seqüenciada, llenguatge audiovisual,
Àrees relacionades: Eix transversal
Programari: OOWrite
Maquinari: càmera de fotografiar, ordinador, impressora
Entorn: Sisena hora

Es tracta d'un treball que realitzem cada curs amb els alumnes de cicle mitjà, abans a les classes de llenguatge i ara, amb la sisena hora, al taller d'expressió audiovisual.

Agrupem els nens de quatre en quatre i, un cop explicats els objectius del treball i treballat el llenguatge de la imatge, en quant a Plans, enquadrament i posició de la càmara, comencen escrivint un guió en 6 frases. Fan un story board i després les fotos. Les munten amb l'Open Office i, posteriorment, fan les bafarades.

PROCÈS DEL TREBALL:
1. Treball previ de lectura d'imatges (Fotos, quadres,...) sense cap explicació prèvia.
2. Explicació, a partir d'exemples, dels tipus de plans. Pràctica fent fotos per encàrrec amb la Mavica. Visionat a l'ordinador de l'aula i valoració de la foto feta i del que havia d'expressar per part dels companys de la classe.
3. Fer grups de quatre i escriure un guió literari en 6 frases de la història d'escola que volen explicar.
4. Fer l'story board de la història i presentar-lo al mestre.
5. Fer les fotografies amb la Mavica.
6. Descarregar les fotos a l'ordinador i muntar la història muda amb l'Open Office.
7. Desar-les a la pròpia carpeta i Imprimirles. Un cop impresses ja poden posar bafarades i reforçar l'expressivitat de la història.
8. Exposició als passadissos de l'escola i visita i valoració, per part dels altres grups classe.

Podeu veure els resultats d'aquesta experiència en aquest exemple d'Història Muda: Una trapelleria

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, abril de 2007