Què fer dels ordinadors vells per a que funcionin com a nous
índex
Jordi Perales. CEIP Els Estanys, Platja d'Aro.
Nivell: Tota l'escola
Camps: sistema operatiu, xarxa
Àrees relacionades: Eix transversal
Programari: Linkat
Maquinari: ordinador
Entorn: Activitat d'aula

Des que la informàtica va arribar a les escoles hem anat rebent un seguit de dotacions que, amb el pas del temps i dels sistemes operatius, han quedat aparentment obsoletes. Però només aparentment! Amb la Linkat se’ns obren un seguit de possibilitats desconegudes fins al moment.

Amb els sistemes linux podem aconseguir que aquests ordinadors vells i aparentment obsolets tornin a ser plenament operatius. La paraula clau és LTSP (Linux Terminal Server Project). Amb aquesta possibilitat i disposant d'un ordinador servidor prou potent que ja estigui en el centre podem aconseguir que funcionin més o menys decentment els ordinadors més antics.

De què cal disposar? D'un ordinador que ens faci de servidor funcionant amb linkat, dels ordinadors antics i conectats a la xarxa.

Cal instal·lar linkat? No, no cal. Podem fer tot el muntatge a través de màquines virtuals que ens permetran tenir un servidor linkat funcionant de manera virtual però que donarà servei real a les màquines antigues i reals que tinguem en el centre.

Cal saber linux? No, no és imprescindible.

Què podrem fer amb aquestes màquines antigues? Navegar, escriure textos, fer "clics", ... tot el que es pot fer habitualment amb els ordinadors però funcionant correntment.

I això ho fan servir alguns centres? Sí! Per exemple el CEIP Els Estanys de Platja d'Aro, l'IES S'agulla de Blanes, l'IES Deltebre de Deltebre, l'IES Puig Cargol de Calonge, ...

Centre de Recursos Pedagògics del Baix Empordà, abril de 2007