Contes
índex
Rosaura Garciai Ernest Planagumà. CEIP Juncadella, La Cellera de Ter.
Nivell: CM Ed.Primària, CS Ed.Primària
Camps: fotografia, imatge fixa, imatge seqüenciada, presentació multimèdia
Àrees relacionades: Llengua, Educació visual i plàstica
Programari: MSPowerPoint, Paint Shop Pro
Maquinari: càmera de fotografiar, escàner, ordinador
Entorn: activitat d'aula

Els contes és una experiència col.laborativa entre els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de l'escola.

Els alumnes de cicle mitjà fan el conte. Això suposa un treball de diversos aspectes relacionats amb la llengua oral i escrita, i sobre l 'estructura dels contes: per exemple, formules d'inici i fòrmules acabament, a partir d'altres contes o del llibre de text.
Cada nen del cicle mitjà escriu un conte petit. Algun any proposem temàtiques concretes; altres anys el tema és lliure; algunes vegades relacionat amb el lema anual de l'escola.
Cadascu llegeix el seu conte als seus companys. Es voten els millors contes (els que agraden més, els més ben fets…). Triem un o dos contes per classe; els alumnes de la classe assumeixen com a seus els contes triats, i es passa a treballar sobre aquests.

Dins el temps d'educació visual i plàstica el conte es converteix en un conjunt d'escenes dibuixades. El contingut de cada escena, el decorat i els personatges i la seva caracterització respecte a cada escena es decideixen en gran grup. Els decorats (en folis A4) i les fotografies dels personatges caracteritzats es fan en petits grups.

Els alumnes del Cicle Superior, per petits grups, digitalitzen els decorats amb l'escàner. Retallen les fotografies dels personatges caracteritzats amb Paint Shop Pro i fan la composició de cada escena. Cada grup elabora el seu conte i el desa a la carpeta del cicle. Finalment decidim entre tots quin él el que ens agrada més i el publiquem a la pàgina WEB de l'escola.

En aquest exemple hi ha en conte la princesa. Si voleu veure el conte el pescador Cai, cliqueu aquí.

Centre de Recursos Pedagògics de la Selva I, gener de 2007